Őszi trendek belföldön: bortúrák és kirándulások

Az utazás téma iránt az érdeklődés folyamatos, lassú emelkedése figyelhető meg az interneten, bár a lakosság 57%-a továbbra is bizonytalannak érzi az idei őszi szezonra tervezett utazását.

A világban kialakult helyzet miatt még inkább felértékelődtek a hazai turisztikai kirándulóhelyek és programok, a borászati mulatságok iránt az idei évben tapasztalható 50 százalékos növekedéssel az érdeklődés szintje nemhogy utolérte, de meg is haladta a tavaly – a Neticle nyilvános közösségi média posztokat és hozzászólásokat elemző startup által – mért adatokat, derül ki a Lounge Group felméréséből.
A Budapesttel kapcsolatos említések háttérbe szorultak az interneten, helyüket átvették a borkóstolókról, borászatokról és szüretekről szóló bejegyzések.
A 18–29 évesek, a magasabb iskolai végzettségűek, illetve a fővárosban vagy megyeszékhelyeken élők voltak azok, akik az átlagosnál nagyobb arányban utaztak kifejezetten borturizmus céljából.


 
A szürettel kapcsolatban a felhasználók leginkább a Balatont és Badacsonyt említették, a magánszüreti események nagy részét is az élménybeszámolók alapján a balatoni régióban tartották.
A top térségek és helyszínek listáján szintén a magyar tenger vette át a vezető helyet, a Badacsonnyal és Tokajjal összefüggő említések száma megduplázódott, a top helyszínek között pedig megjelent Villány is.
A Szekszárdi Szüreti Napok, a Badacsonyi Szüret és a Winelovers események kerültek a figyelem középpontjába, amiből szintén jól látszik, hogy a borturizmus iránti növekedés jelentősen emelkedett az elmúlt időszakban.



Az idei ősz a nyilvános közösségi posztok alapján a magánszüretekről, a piacozásról és a kirándulásokról szól, melyek remek hétvégi, járvány-kompatibilis programlehetőséget kínálnak.
Sokan látogatják meg a Kéktúra útvonalait, a Hortobágyot és a Dunakanyart egy-egy napsütéses túra reményében, a hétvégéket pedig szívesen töltik a Balatonon, a Tiszta-tavon, a Dunakanyarban, Tokajon vagy éppen Hévízen.
 
(turizmus.com/ Az elemzést a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából a Lounge Group végezte a Századvég Alapítvány és a Neticle együttműködésével.)