Az Ikarus gyár nyolcvan típusa mutatkozik be szombaton és vasárnap az Aeroparkban a IV. Ferihegyi Ikarus Találkozón, ahol élménybuszozással, tematikus sétákkal, buszfelvonulással és gördülő kiállítással is várják a látogatókat.
Az Ikarus egyike a magyar ipar világhírű márkaneveinek. Az állami autóbuszgyár előtörténete 1895-ig nyúlik vissza, Ikarus néven azonban csak a második világháború után kezdődött meg a története. Az Ikarus a ’70-es, ’80-as években jelentős gyártó volt nem csupán a keleti blokk államaiban, hanem a világpiacon is. Az Ikarus autóbuszok nemcsak a tömegközlekedésben és a közutakon játszottak óriási szerepet, évtizedeken át a ferihegyi repülőtéren is meghatározók voltak.
A Légiközlekedési Kulturális Központ, a Volánbusz Zrt., a BKV Zrt., a Közlekedési Múzeum és számos további partnere által szervezett eseményen a kiállítás mellett élménybuszozás is zajlik majd az Aeropark és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es terminálja között.
Az Aeropark és a Népliget között napközben jellemzően Ikarus 55-ösök teljesítik az ingajáratot. Az 1954 és 1973 között gyártott Ikarus 55 a gyár egyik legismertebb és legsikeresebb távolsági- és turistabusz-típusa volt, melyet hívtak Farosnak és Bözsinek is, jellegzetes hátulsó motorszekciója miatt.
Hétvégére beköltözik az Aeroparkba a BKV Zrt. duplacsuklós, 24 méter hosszú Ikarus 293-asa, amely a leghosszabb magyar autóbusz címmel dicsekedhetett, de látható lesz a Volánbusz által restaurált, emeletes Bikarusz is, amely a ’60-as évek végén két szóló autóbusz összeépítésével jött létre.
A statikus kiállítás mellett szombaton 16 órától felvonulással készülnek a szervezők, amikor a buszkonvoj rendőrségi biztosítással az Aeroparkból indulva oda-vissza végighalad a Vecsés-Ecser összekötőúton.
A program mindkét napon 9 és 18 óra között látogatható. Több alkalommal indulnak tematikus séták ismert Ikarus-szakértők vezetésével, akik izgalmas történetekkel szolgálnak egy-egy típus születéséről, nemzetközi sikereiről, az Ikarus gyár legérdekesebb korszakairól.
(MTI)
Az Ikarus egyike a magyar ipar világhírű márkaneveinek. Az állami autóbuszgyár előtörténete 1895-ig nyúlik vissza, Ikarus néven azonban csak a második világháború után kezdődött meg a története. Az Ikarus a ’70-es, ’80-as években jelentős gyártó volt nem csupán a keleti blokk államaiban, hanem a világpiacon is. Az Ikarus autóbuszok nemcsak a tömegközlekedésben és a közutakon játszottak óriási szerepet, évtizedeken át a ferihegyi repülőtéren is meghatározók voltak.
A Légiközlekedési Kulturális Központ, a Volánbusz Zrt., a BKV Zrt., a Közlekedési Múzeum és számos további partnere által szervezett eseményen a kiállítás mellett élménybuszozás is zajlik majd az Aeropark és a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér 1-es terminálja között.
Az Aeropark és a Népliget között napközben jellemzően Ikarus 55-ösök teljesítik az ingajáratot. Az 1954 és 1973 között gyártott Ikarus 55 a gyár egyik legismertebb és legsikeresebb távolsági- és turistabusz-típusa volt, melyet hívtak Farosnak és Bözsinek is, jellegzetes hátulsó motorszekciója miatt.
Hétvégére beköltözik az Aeroparkba a BKV Zrt. duplacsuklós, 24 méter hosszú Ikarus 293-asa, amely a leghosszabb magyar autóbusz címmel dicsekedhetett, de látható lesz a Volánbusz által restaurált, emeletes Bikarusz is, amely a ’60-as évek végén két szóló autóbusz összeépítésével jött létre.
A statikus kiállítás mellett szombaton 16 órától felvonulással készülnek a szervezők, amikor a buszkonvoj rendőrségi biztosítással az Aeroparkból indulva oda-vissza végighalad a Vecsés-Ecser összekötőúton.
A program mindkét napon 9 és 18 óra között látogatható. Több alkalommal indulnak tematikus séták ismert Ikarus-szakértők vezetésével, akik izgalmas történetekkel szolgálnak egy-egy típus születéséről, nemzetközi sikereiről, az Ikarus gyár legérdekesebb korszakairól.
(MTI)