A dráguló energiaárak és a várhatóan elmaradó orosz turisták miatt ismét kihívásokkal kell szembenéznie a hazai turizmusnak; idén is a magyar emberek lehetnek a belföldi turizmus megmentői.
„A rendszeresen utazó magyarok 87,5 százaléka tervez utazást idén, ami tavalyhoz képest közel 16 százalékos növekedést jelentene. Szintén jó hír, hogy a többségük belföldön szeretne kikapcsolódni. Elhúzódó háború esetén még többen választhatják az itthoni kikapcsolódást.” – foglalta össze a kutatás eredményeit Belán Miklós, az Everguest vezérigazgatója.
Az elmúlt években egyre komplexebb turisztikai programok jöttek létre Budapesten, amelyek már nemcsak a külföldi turistákat, hanem a helyieket is megcélozták. A szakértők úgy vélik, 2022-ben a koronavírus várható visszaszorításával reális cél lehet a 2019-es szint újbóli elérése, akár annak a meghaladása is.
A korábbi évekhez képest nőtt azoknak a rendszeres utazóknak a száma, akik szívesen kikapcsolódnának Budapesten. A megkérdezettek 50,8 százaléka mondta azt, hogy szívesen választaná 2022-ben utazási céljául Budapestet. Tavaly ugyanez a szám 22,3 százalék volt.
„Komoly siker Budapest belföldi népszerűsítésének programja. Kulcsfontosságú, hogy a külföldi turizmus fokozatos visszatérése mellett továbbra is nagy figyelmet helyezzünk a belföldi vendégkör megszólítására. Egyrészt Magyarország fővárosát minden magyarnak ismernie kell, másrészt tanulva a múltból: Budapest turizmusának több lábon kell állnia" – közölte Belán Miklós.
Az elmúlt évben kifejezetten nagy volt a magyar vidék vonzereje. A válaszadók 39 százaléka mondta azt, hogy 2021-ben valamilyen vidéki úti célt választott; ezek közül a Balaton lett a legnépszerűbb 35 százalékkal. Több válasz megadása esetén pedig szintén a vidék erősödése volt megfigyelhető. Európai úti célt a válaszadók közel 21 százaléka nevezett meg.
(turizmus.com)
„A rendszeresen utazó magyarok 87,5 százaléka tervez utazást idén, ami tavalyhoz képest közel 16 százalékos növekedést jelentene. Szintén jó hír, hogy a többségük belföldön szeretne kikapcsolódni. Elhúzódó háború esetén még többen választhatják az itthoni kikapcsolódást.” – foglalta össze a kutatás eredményeit Belán Miklós, az Everguest vezérigazgatója.
Az elmúlt években egyre komplexebb turisztikai programok jöttek létre Budapesten, amelyek már nemcsak a külföldi turistákat, hanem a helyieket is megcélozták. A szakértők úgy vélik, 2022-ben a koronavírus várható visszaszorításával reális cél lehet a 2019-es szint újbóli elérése, akár annak a meghaladása is.
A korábbi évekhez képest nőtt azoknak a rendszeres utazóknak a száma, akik szívesen kikapcsolódnának Budapesten. A megkérdezettek 50,8 százaléka mondta azt, hogy szívesen választaná 2022-ben utazási céljául Budapestet. Tavaly ugyanez a szám 22,3 százalék volt.
„Komoly siker Budapest belföldi népszerűsítésének programja. Kulcsfontosságú, hogy a külföldi turizmus fokozatos visszatérése mellett továbbra is nagy figyelmet helyezzünk a belföldi vendégkör megszólítására. Egyrészt Magyarország fővárosát minden magyarnak ismernie kell, másrészt tanulva a múltból: Budapest turizmusának több lábon kell állnia" – közölte Belán Miklós.
Az elmúlt évben kifejezetten nagy volt a magyar vidék vonzereje. A válaszadók 39 százaléka mondta azt, hogy 2021-ben valamilyen vidéki úti célt választott; ezek közül a Balaton lett a legnépszerűbb 35 százalékkal. Több válasz megadása esetén pedig szintén a vidék erősödése volt megfigyelhető. Európai úti célt a válaszadók közel 21 százaléka nevezett meg.
(turizmus.com)