Egyre népszerűbbek a hazai úti célok

A Budapesti Gazdasági Egyetem felmérése szerint a megkérdezettek negyede többet szándékozik a határainkon belül utazni, mint korábban, és csak 8 százalékuk tervez több külföldi utat.

Míg az eredmények szerint az utazási szokásokban alapvetően nincs változás, az utazással összefüggő kiadások terén igen: idén nyáron a magyarok 37 százaléka nem változtat az utazással összefüggő kiadásain, 30 százalékuk viszont nagyobb összeget tervez utazásra fordítani. A válaszadók többsége (57%) nem tervezi, hogy változtat utazási gyakoriságán, azok, akik mégis, inkább kevesebbszer kelnek útra (28%).


 
A korábbinál több utazással tízből egy megkérdezett (11%) számol. Az utazások hossza jellemzően (63%) nem változik: a szokásosnál rövidebb utazást a magyarok kevesebb mint harmada (28%), a tavalyinál hosszabb utazást 7%-uk tervez. A felmérés eredményei szerint a jelenlegi gazdasági és geopolitikai helyzet eltérően hat az egyes generációk utazási szokásaira. Az 1981 és 1996 között született Y-generáció kiemelkedően magas utazási kedvről számolt be: az egyes generációk közül ezen csoport tagjai jelölték a legnagyobb arányban (17%), hogy a korábbihoz képest az idén többször utaznak, vagy hosszabb időre kelnek útra (12%). A Boomer-generáció (1946–64 között születettek) tagjaira a legjellemzőbb, hogy kevesebb és rövidebb utazást terveznek 2023-ban, mint korábban. A legidősebb generáció tagjai (az 1945-ben és előtte születettek) változtatnak a legkevésbé utazási szokásaikon.

 
 
Ami az úti célokat illeti: a zászló egyértelműen a belföldi turizmusnak áll. Bár a válaszadók 64 százaléka nem tervez változtatni a korábbi úti célján, a megkérdezettek egynegyede (24%) többet fog a határainkon belül utazni, mint korábban, és csak 8 százalékuk gondolkodik több külföldi útban. Az Y-generáció mindkét kategóriában felülreprezentált (tagjai 31,5%-kal több belföldi és 14,7%-kal több külföldi utat terveznek), a két idősebb és az X generáció úticél-preferenciái nem változnak. Örvendetes, hogy a magyar lakosság körében az idén tovább nő a belföldi úti célok népszerűsége, ez a hazai turizmusban és vendéglátásban érintett vállalkozások számára jó lehetőségeket teremt.
 
(turizmus.com)