A versenyhivatal a fogyasztóknak kedvező vállalásokra kötelezte a Szallas.hu-t

Jogsértőnek találta a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a Szallas.hu működési gyakorlatát, a szálláskereső ugyanis sürgető üzeneteivel pszichés nyomást gyakorolt a fogyasztókra, a versenyhatóság ezért összetett intézkedéscsomagra kötelezte a szolgáltatást működtető vállalkozást.
 
A versenyhivatal keddi közleménye szerint vizsgálatuk feltárta, hogy jogsértőnek minősülnek a Szallas.hu weboldalán és mobil applikációjában megjelenő, sürgető jellegű tájékoztatások, például a „négyen tervezik, hogy itt foglalnak”, „épp 38 ember nézi”, „már csak 2 szoba maradt oldalunkon”. Megjelenési módjuk miatt ugyanis az üzenetek pszichés nyomásgyakorlással közvetítették a fogyasztóknak, hogy az általuk keresett szálláshelyek csak korlátozottan elérhetőek. Ez az agresszív kereskedelmi gyakorlatnak minősülő módszer megzavarja a felhasználók döntéshozatali folyamatát, így jelentősen korlátozhatja lehetőségüket a tájékozott választásra – hangsúlyozta a GVH.
A szállásfoglalási oldalt és applikációt működtető Szallas.hu Zrt. az eljárás során együttműködött a versenyhivatallal, elismerte a jogsértést és felhagyott a kérdéses gyakorlattal. A GVH ezért bírság kiszabása helyett egy összetett, a jogszabályokhoz igazodást, a piac iránymutatását és a fogyasztók tájékoztatását egyaránt szolgáló intézkedéscsomag végrehajtására kötelezte a céget.



A tájékoztatás szerint ennek keretében a társaság egyebek mellett átalakítja online felületeit, valamint fogyasztói tájékoztató kampányba kezd, amely felhívja a figyelmet a pszichés nyomásgyakorlásra alkalmas magatartásokra, felismerésük fontosságára és elkerülésük lehetőségeire. A cég emellett piacfelmérést és fogyasztói kutatást folytat a témában, amelynek eredményéről tájékoztatja a többi piaci szereplőt, például szállásadó partnereit, illetve e-kereskedelmi vállalkozásokat.
 
(MTI)