Az idegenforgalmi vállalkozások véleménye szerint nagy szüksége van a turizmusnak a SZÉP-kártyára.
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) közlemény szerint a szakma képviselői az idei évi tapasztalatokat osztották meg egymással, és javaslatokat fogalmaztak meg, amelyek hozzájárulhatnának a belföldi turizmus élénkítéséhez.
A közlemény szerint vannak olyan régiók, ahonnan szinte teljesen eltűntek az idegenforgalomból a SZÉP-kártyás vendégek, ami hatalmas kiesést jelent a vállalkozások számára. Ezért javasolják a kormány számára, hogy 2024. január elsejével állítsa vissza a SZÉP-kártya felhasználásának kereteit annak eredeti rendeltetése szerint.
Álláspontjuk szerint a hazai szálláshely-szolgáltatókat meg kell védeni a nagy nemzetközi online közvetítőkkel szemben. Ehhez a BKIK már megfogalmazta törvényjavaslatát, amelynek előterjesztése folyamatban van.
A turisztikai vállalkozások úgy látják, a falusi turizmusban érdemes lenne a magasabb színvonalú, egyedi szolgáltatásokra fókuszálni és ezzel szólítani meg a belföldi látogatókat. Ezen kívül továbbra is szükség lenne új, nagyszabású turisztikai attrakciókra, amelyek élénkítik a forgalmat.
(MTI)
A Budapesti Kereskedelmi és Iparkamara (BKIK) közlemény szerint a szakma képviselői az idei évi tapasztalatokat osztották meg egymással, és javaslatokat fogalmaztak meg, amelyek hozzájárulhatnának a belföldi turizmus élénkítéséhez.
A közlemény szerint vannak olyan régiók, ahonnan szinte teljesen eltűntek az idegenforgalomból a SZÉP-kártyás vendégek, ami hatalmas kiesést jelent a vállalkozások számára. Ezért javasolják a kormány számára, hogy 2024. január elsejével állítsa vissza a SZÉP-kártya felhasználásának kereteit annak eredeti rendeltetése szerint.
Álláspontjuk szerint a hazai szálláshely-szolgáltatókat meg kell védeni a nagy nemzetközi online közvetítőkkel szemben. Ehhez a BKIK már megfogalmazta törvényjavaslatát, amelynek előterjesztése folyamatban van.
A turisztikai vállalkozások úgy látják, a falusi turizmusban érdemes lenne a magasabb színvonalú, egyedi szolgáltatásokra fókuszálni és ezzel szólítani meg a belföldi látogatókat. Ezen kívül továbbra is szükség lenne új, nagyszabású turisztikai attrakciókra, amelyek élénkítik a forgalmat.
(MTI)