Jó szezont zárt a magyar vitorlázás

A balatoni, a velencei-tavi és a fertő tavi régió esetében is sikeres volt az idei vitorlásszezon.
 
Szépvölgyi István, a Magyar Vitorlás Akadémia ügyvezetője arról számolt be a Világgazdaság hasábjain, hogy a túravitorlázók létszáma nagyjából megegyezett a tavalyival, ám az idén nem kellett csúsztatni a szezon kezdését járványügyi okok miatt, így a nagy, dömpingszerű hullám is elmaradt. Ez kiegyensúlyozott keresletet eredményezett, és megszűnt a hétvége-központúság is.



A szakember szerint a következő vitorlásgeneráció is lelkes, a Balaton környéki táborok tele voltak, és nem is drágultak, legfeljebb a költségek (például üzemanyag) mértékének megfelelően. A charterpiacon az árak csak a flották újítása miatt módosultak: a cégek egyre nagyobb hajókkal dolgoznak, amelyek magasabb árkategóriájú szolgáltatást képviselnek. Így a napi bérlés akár a 200 ezer forintot is elérheti, de a kisebb, régebbi hajók már ennek töredékéért is elérhetők. Kitért arra, hogy a Balatonon ma már vannak 50 lábas hajók is, holott néhány éve még a 25-35 lábasok voltak a legnagyobbak. Ez problémákat is okoz, a nagyobb hajók több helyet foglalnak el az amúgy is szűkös kikötőkben, kiszorítva onnan a kisebbeket, és növelve a férőhely hiányát.



A Magyar Vitorlás Akadémia egyébként tavasszal felmérte a marinákat, és frissítette a 2018-ban létrehozott Kék Csillag kikötőminősítési rendszert. A tapasztalatok szerint az elmúlt években számottevő fejlődésen mentek keresztül a kikötők, összességében javul az infrastruktúra.
 
(MTI)