Közép-Amerika természeti kincsei (2. rész)

Panama, Costa Rica és Nicaragua: három ország természeti látványosságai, vulkánok és káprázatos növényvilág, hajózás a Panama-csatornán.

Hetedik nap: Granada
Ezen a napon indulunk el Nicaraguába. Keresztülutazunk az északi alföldön, így érjük el a határt Peñas Blancasnál. A határátkelés után találkozunk az ottani helyi idegenvezetővel, és a csodás vidéki tájon át Granadába buszozunk. Érkezésünk után megtekintjük a katedrálist, a San Francisco Múzeumot és a La Calzadát, a helyi piacot is. A vacsorát egy tipikus nicaraguai étteremben fogyasztjuk el.

Nyolcadik nap: Nicaragua-tó - Mombacho vulkán - Iseltas
Reggeli után egy kialudt tűzhányót csodálunk meg. A Mombacho vulkán felé haladva, pazar látvánnyal tárul elénk a Nicaragua-tó és a magasabb területekről Granada városa is. Délután a helyiek által Iseltasnak nevezett tó ezernyi kis szigete körül teszünk egy hajókirándulást. Ezek a kis szigetecskék a vulkánkitörés eredményei, és most számos egyedülálló madárfajnak adnak otthon.

Kilencedik nap: Pueblos Blancos - Apoyo - Masaya vulkán
Reggeli után első megállónk a Pueblos Blancos, amely egy kis falvakból álló kolónia. Eme falvak híresek a kézműves termékekről, mint például a kerámia és a bőráru. A délutánt az Apoyo lagúnánál, Közép-Amerika legmélyebb krátertavánál töltjük. Ekkor meg is mártózhatunk a tóban, vagy élvezhetjük a tavat körülölelő csodálatos természetet. A nap végén még egy ma is aktív vulkánt, a Masayát látogatjuk meg.

Tizedik nap: Granada - Panama
Délelőtt transzfer a repülőtérre és utazás Panamába. Délután szállás elfoglalása és szabadprogram. Panama Közép-Amerika bevásárlóközpontja, sok elegáns üzlettel és kedvező árakkal.

Tizenegyedik nap: Panama-csatorna
Ezen a napon megtekintjük a világ nyolcadik csodáját, a Panama-csatornát, amely az Atlanti-óceánt és a Csendes-óceánt köti össze. Körülbelül négyórás hajózást teszünk a mérnöki csodán, miközben a következő helyeket érintjük: Miraflores zsilip, Miraflores-tó, Pedro Miguel zsilip, és a lélegzetelállítóan keskeny Gaillard csatornán át a Gatun-tó. Útközben láthatjuk, ahogyan a hatalmas óceánjárók és teherszállítóhajók lifteznek. Ebéd a hajón, délután érkezünk vissza a fővárosba.

Tizenkettedik nap: Panama
Reggeli után megkezdjük városnézésünket Panamavárosban. Ez az ország gazdasági központja, üzleti negyedében bankok és világcégek felhőkarcolói találhatóak, míg óvárosa a Világörökség részét képezi. Ellátogatunk Panama Viejo romjaihoz, ahol a 16. században az első gyarmati kolónia létrejött. Délután a történelmi negyedbe, Casco Antiguába indulunk, mely bővelkedik a gyarmati stílusú épületekben. Innen továbbmegyünk a Miraflores zsiliphez, ahol a mesterséges csatorna történetéről tanulhatunk meg többet. Ismét megcsodálhatjuk, ahogyan az óceánokat is átszelő, óriási óceánjárók várnak a zsilipelésre.
Késő délutáni órákban transzfer a repülőtérre.

Tizenharmadik nap: Budapest
Európai átszállás után a délutáni órákban érkezünk a Liszt Ferenc Repülőtérre.

Fotók: ronson Harrington/ Pixabay// heimatlos/ Pixabay// cramirez2960/ Pixabay// nicolasaroundtheworld/ Pixabay// grebmot/ Pixabay// schliff/ Pixabay// artes2franco/ Pixabay// Ronald Kötz/ Pixabay