Izraeli körutazás

Látogassanak el a Szentföld legfontosabb látnivalóihoz, Galilea vidékére, Jeruzsálembe és a Holt-tengerhez, és pihenjen Eilat tengerpartján!

A KéK Travel kiemelt ajánlata a Tensi Holiday utazási iroda katalógusából.

Első nap: Tel Aviv, Jaffa
Délelőtt elutazás Budapestről, érkezés Tel Aviv-ba kora délután. Látogatás Tel Aviv óvárosi részén, Jaffában: sétát teszünk a kikötőben és a művész negyed hangulatos szűk utcáin, megtekintjük az óratornyot. Ezután északra indulunk, Netanya tengerpartjára.

Második nap: Caesarea, Haifa, Akko
Reggel utazás Caesarea ősi római kori romjaihoz, látogatás a színházban és a régészeti területen, majd Haifa szép kikötővárosába tartunk, ahol panoráma városnézés során a kikötővel és a gyönyörű Bahai kertekkel ismerkedünk. Sétát teszünk Akko erődítménnyel védett óvárosában, látogatás a piacon, a régi kikötőben és a mecsetnél valamint a keresztesek várrendszerénél.

Harmadik nap: Galilea - Genázáreti-tó, Názáret
A napot a Genezáreti-tó környékének felfedezésével töltjük, ez Izrael legészakibb tartománya, hegyes-dombos vidék, Jézus evangéliumi működésének fő színtere. Reggel hajókirándulásra indulunk a tavon, majd Kapernaumba látogatunk, megtekintjük a 2. századi zsinagóga romjait. A Hegyi beszéd színhelye a következő állomás, majd Názáret városába utazunk, Jézus gyermekkorának helyszínére. Látogatást teszünk az Angyali Üdvözlet templomában, majd tovább utazunk Jeruzsálembe.

Negyedik nap: Jeruzsálem
Az Olajfák hegyéről tárul elénk reggel Jeruzsálem városának látképe, innen indulunk az izraeli főváros felfedezésére. Séta a Gethsemane kertben, láthatjuk a Nemzetek templomát, majd az óvárosba látogatunk. Jeruzsálem fallal körülvett óvárosa keresztény, zsidó, örmény és muszlim negyedekre oszlik. Az ősi római úton, a Cardo-n teszünk sétát, láthatjuk a zsidóság legszentebb helyét, a Templom hegyet, majd a Siratófalat, vagy Nyugati falat. Folytatjuk a város felfedezését a Via Dolorosától a Szent Sír templomig, majd szabadprogram.

Ötödik nap: Jeruzsálem, Betlehem
Délelőtt az új városrészbe utazunk, a Mea Shearim negyedben az ortodox zsidók extrém módon vallásos életmódját és kultúráját ismerhetjük meg. További látnivalók: az izraeli parlament, a Knesset és a Menora, Izrael fő jelképe. Délután Betlehembe utazunk, a Születés templomához, amit a legenda szerint Jézus születésének a helyén emeltek. Mivel Betlehem Palesztina területén fekszik, így az aktuális politikai helyzetnek megfelelően a kirándulás elmaradhat.

Hatodik nap: Massada és a Holt-tenger
Búcsút intünk Jeruzsálemnek és Földünk egyik legmélyebb pontja, a Holt-tenger felé utazunk. Az Izrael és Jordánia területén fekvő tó magas sótartalmáról is híres, aminek köszönhetően a benne fürdőző teste könnyedén lebeg a vízen. Fürdőzés az ásványi anyagokban gazdag vízben, majd tovább utazunk Massada romjaihoz, az erődöt és a hozzá tartozó palotát még Heródes építtette magának i.e. 37 és 31 között. A sziklás fennsíkon fekvő várból mesés kilátás nyílik a Holt-tenger vidékére. Délután transzfer a Vörös-tenger partjára, szállás Eilatban.

Hetedik-nyolcadik nap: Eilat
Szabad program, kikapcsolódás Eilat tengerpartján.

Kilencedik nap: Negev-sivatag, utazás Budapestre
Visszautazás a Földközi-tenger partján fekvő Tel Avivba a Negev-sivatag kietlen tájain át, megcsodálhatjuk a Ramon kráter pereméről nyíló kilátást. Transzfer a repülőtérre, este hazautazás Budapestre, érkezés a késő esti órákban.

Fotók: Walkerssk/ Pixabay// Reijo Telaranta/ Pixabay// PublicDomainPictures/ Pixabay//  Volker Glätsch/ Pixabay// Shoham Cohen/ Pixabay/ Bloqed/Pixabay// PublicDomainPictures/ Pixabay// Shoham Cohen/ Pixabay

(Tensi Holiday utazási iroda)