Utazások Olaszországban: Puglia és Basilicata (2. rész)

Puglia és Basilicata különleges világa: nyolc nap alatt tizenegy város, valamint a múlt számtalan emléke vár ránk.

A KéK Travel kiemelt ajánlata az 1000 út utazási iroda katalógusából.

Ötödik nap: Ostuni
Szabadprogram: pihenés a szállodában vagy fürdés a tengerparton.

Hatodik nap: Polignano Mare – Castel del Monte – Bari
Reggeli után észak felé indulunk. Első állomásunk a hangulatos tengerparti város, Polignano Mare. A bájos település egy mészkőszikla tetején áll, alatta az Adria gyönyörű kékeszöld vize terül el. A házak a meredek partfal szélén egyensúlyoznak, sokan a korzikai Bonifaciohoz hasonlítják a látványt. A legszebb fotót a szurdokot követve, a kavicsos tengerpartról készíthetjük el. Az óváros is nagyon hangulatos, arab, bizánci, spanyol és a normann múlt nyomait tárja fel, köztük az ősi városkát őrző négy őrtorony maradványait. A keskeny utcák között barangolva, fehérre meszelt házak és egy római kori kőhíd is látható. A város híres szülötte Domenico Modugno, a világhírű dalszerző.

Ezután a régió belseje felé haladva, Castel del Monteba utazunk. Itt megtekintjük az Apulia kőkoronájának is nevezett nyolcszögletű várat, melyet II. Frigyes német-római császár és szicíliai király építtetett az 1240-es években. A mészkőből épült vár ötvözi a nyugati várépítészet, a gótika és az iszlám jegyeit, sőt ókori motívumokat is találhatunk rajta. A vár az UNESCO világörökség része.

Bari felé indulunk, útközben egy agriturismoban (vidéki gazdaság) helyi bort és tipikus pugliai termékeket kóstolunk (paradicsomos lepény, pácolt olajbogyó, fűszeres kolbász, canestrato sajt, ricottás édesség, Primitivo bor). Bariba a délutáni órákban érkezünk, a szállás elfoglalása után gyalogos városnézésre indulunk. Az óvárosban megtekintjük a Szent Miklós bazilikát, a román kori építészet egyik legszebbikét. Itt gondozzák Szent Miklós ereklyéit 1087 óta. Ezt követően elsétálunk a San Sabino székesegyházhoz, majd a Norman várhoz. Szállás Bariban, a belváros közelében.

Hetedik nap: Matera – Altamura – Bari
Reggeli után Materaba utazunk. Ez a település Olaszország egyik rejtett kincse, semmi máshoz nem hasonlítható, különleges szépségű és hangulatú hely. Sziklába vájt lakásaival, belül freskókkal díszített épületek sokaságával a szakértők szerint egyedülálló Európában. Matera régi városnegyede 1996 óta az UNESCO Kulturális Világörökség része. Sétánk során megtekintünk több lakóházat, és egy sziklatemplomot.

Következő állomásunk Altamura. A város hírnevét világszerte híres kenyere, a Pané di Altamura alapozta meg, amelyet a 16. század óta hagyományos eljárással készítenek és oltalom alatt álló eredetmegjelöléssel forgalmaznak. Először sétálunk a városfalon belül található girbegurba utcák között, megtekintjük a 13. században épült román korú Santa Maria Assunta katedrálist. Végül megkóstoljuk a híres kenyeret is (Pané di Altamura).
A délutáni órákban érkezünk vissza Bariba, ahol egyénileg folytathatjuk a város felfedezését.

Nyolcadik nap: Bari – Budapest
Reggeli után lesz még bőven időnk Bari további felfedezésére, vásárlásra vagy akár strandolásra. Délután transzfer a repülőtérre, hazautazás a 17:05-kor induló WizzAir járattal. Érkezés Budapestre 18:35-kor.

Az út során meglátogatott UNESCO Világörökségi helyszínek:
Matera óvárosa
Castel del Monte
Trulli stílusú épületek

Fotók: chatst2/ Pixabay// Silviya Kirilova/ Pixabay// Jacques Savoye/ Pixabay// Volker Glätsch/ Pixabay// Alissa De Leva/ Pixabay// Filip Filipović/ Pixabay// from Pixabay/ Pixabay// Jacques Savoye/ Pixabay