Turizmus 2019: fenntarthatóság és a luxus újrafogalmazása

A Londonban megrendezett World Travel Market kiállításon turisztikai cégek mintegy 50 ezer képviselője vett részt.

Az új turisztikai trendek közé tartozik India növekvő globális népszerűsége. A rendkívüli földrajzi adottságokkal rendelkező ország, amelyet északon a Himalája hófedte csúcsai, délen pedig trópusi esőerdők és csodálatos tengerpartok határolnak, változatosságánál fogva is egyre kedveltebb az utazni vágyók körében. „Nem az a célunk, hogy Indiát új turisztikai termékként mutassuk be, hanem hogy újra felfedezzük az országot, és megmutassuk a világnak a vonzerejét” – nyilatkozta Rupinder Brar idegenforgalmi miniszter. „Rengeteg természeti értékünk van. Hegyek, hatalmas csúcsok, lehet túrakerékpározni vagy vadvízi evezni. A spiritualitás pedig India természetes része. (…) Meg lehet szállni egy faluban, helyi ételeket kóstolni, megismerni a helyi táncokat és kultúrát, a művészeteket és a kézművességet. Az utazó beleélheti magát az indiaiak életébe.”



Szintén kiemelt szerepet kapott Szaúd-Arábia, ahol környezetbarát megoldásokkal várják a turistákat. A kivitelezés alatt álló The Red Sea Project úgy kínál luxust, hogy mindeközben zöld technológiákat alkalmaz. Szaúd-Arábia egyre nagyobb hangsúlyt fektet a környezetbarát turizmusra, amelynek része a megújuló energia széles körű alkalmazása. A The Red Sea Development Company képviselője szerint az ambiciózus projekt „teljesen karbonsemleges”, az utazók pedig „egyre inkább kíváncsiak, és egyre többen akarják felfedezni Szaúd-Arábiát”.



A kiállításon Bulgária is fontos szereplő volt, amely a wellness turizmus helyezte középpontba. 2018-ban az ország több mint 9 millió turistát fogadott, és a nemzetközi érdeklődés folyamatosan növekszik az ország iránt, amely elkötelezett a wellness- és a gyógyturizmus fejlesztése mellett.


 
(Az Euronews nyomán)