További járattörléseket jelentettek be a légitársaságok

A legtöbb járatot Németországban, az Egyesült Királyságban és Olaszországban törlik.
 
Az utóbbi hónapokban Európa-szerte tapasztalható a reptereken, hogy a munkaerőhiány miatt káosz alakult ki: több órás sorbanállás, elkeveredett bőröndök és törölt járatok jellemzik a légiközlekedést. A Mabrian összegyűjtötte, mely országokban törölték a legtöbb járatot.
A pandémia alatt a légitársaságok és a repülőterek alkalmazottak ezreit bocsátották el. Az utazási kedv növekedésével és a határok megnyitásával azonban hiába futottak versenyt egymással és az idővel, a földi kiszolgálási problémák olyan nehézségek elé állították az ágazatot, amelyek miatt már több ezer járatot kellett törölni.


 
A Lufthansa például júniusban több mint háromezer járatát mondta vissza júliusra és augusztusra, majd ezen felül is eltörölt 770 járatot. Emellett a minap bejelentették, hogy további kétezer járatot törölnek az elkövetkező hathetes időszakban.
A British Airways is több mint 1000 járatot törölt a nyáron a Heathrow-ról és a Gatwickről, mivel a munkaerőhiány továbbra is nehezíti a repülőterek működtetését. A járatok törlése több mint 100 ezer utazót érint.
A Mabrian a minap egy olyan tanulmányt készített, amely országonkénti bontásban vizsgálja az európai járattörléseket. Az adatok összehasonlítják a június 14-én tervezett, július 1. és 15. között közlekedő járatok számát a július 5-én ugyanerre az időszakra tervezett járatok számával, és a törölt járatok száma szerint rangsorolják a származási országokat, feltüntetve a törölt járatok százalékos arányát az eredetileg tervezett összes járathoz képest – számolt be róla a Travel Daily News.



Carlos Cendra, a Mabrian értékesítési és marketingigazgatója a következőket nyilatkozta: „Ismét azt látjuk, hogy bár az abszolút számok magasak, a tervezett járatok százalékában kifejezve a hatás nem tűnik olyan aggasztónak. Spanyolország például a rangsor alján áll, ahol ez az arány mindössze 1%-ot ér el.”
Hozzátette, hogy a helyzet Németországban a legrosszabb, ahol a törölt járatok aránya „eléri a 6%-ot. Ugyan ez még mindig azt jelenti, hogy 20-ból 19 járat továbbra is menetrendben marad, nem szabad elfelejteni, hogy a német összeköttetések a többi országnál lassabban álltak helyre a 2019-es szinthez képest, így ez tovább lassíthatja a fellendülést”.
Nagy általánosságban az is elmondható, hogy a légitársaságok sok esetben alternatív járatokat találnak az utasaiknak a törölt járatok helyett, így valószínűleg elég alacsony azoknak a száma, akiknek a járattörlések miatt teljesen le kell mondaniuk utazási terveikről.
 
(turizmus.com)