Tavaszi körutazás a Benelux államokban

A szivárvány minden színében pompázó virágoskertek, bájos, csatornákkal szabdalt középkori városkák, ízletes sajtok, fenséges csokoládé és persze az utánozhatatlanul finom sörök hazájába látogatunk a Benelux államokban tett körutazásunkon.

A KéK Travel kiemelt ajánlata a Tensi Holiday utazási iroda katalógusából.

Első nap: Amszterdam
Elutazás Budapestről Amszterdamba a kora reggeli órákban. Érkezés után transzfer a belvárosba, ahol megkezdjük az ismerkedést Hollandia hangulatos fővárosával. A buszos városnézés során felfedezzük a régi és új városrészeket, a királyi palotát a Dam téren, a Nemzeti emlékművet, a csatornákon átívelő számtalan hidat és a bájos palotákat, kereskedőházakat. Délután szabad program során számtalan programlehetőség közül választhatnak: ellátogathatnak Amszterdam egyik híres múzeumjába, például a Rijksmúzeumba vagy a Van Gogh múzeumba, beülhetnek egy hangulatos kávézóba, vagy megismerkedhetnek a gyémántcsiszolás művészetével, és semmiképpen se hagyják ki a közös hajózást a csatornákon.

Második nap: Gouda, Delft, Rotterdam
Gouda Sajtmúzeumába vezet az első utunk, majd a templomot tekintjük meg. Érdemes a közeli gótikus városháza épületét is megcsodálni, mielőtt tovább utazunk Delftbe, mely főleg az itt gyártott kék porcelánról híres. Felfedezzük a csatornákkal szabdalt városka óvárosát, majd Rotterdamba utazunk. Buszos városnézés a hatalmas kikötőjéről ismert modern városban, szállás Rotterdamban.

Harmadik nap: Brugge, Ghent
Belgium két legbájosabb városkájába látogatunk el a nap folyamán. Délelőtt a csatornákkal szabdalt Brugge-el ismerkedünk, sétát teszünk a tökéletes állapotban fennmaradt középkori óvárosban, megcsodáljuk a főtér gyönyörű épületeit, a harangtornyot és a városházát. A szabad program során részt vehetünk egy rövid hajókiránduláson, vagy barangolhatunk a festői utcácskákban. A délutánt Ghent-ben töltjük: a St. Bavo katedrális, Gravensteen erődje, a városháza, a Graslei csatorna épületei és a harangtorony a fő látnivalók. Megvacsorázhatnak és sétálhatnak egyet az óváros hangulatosan megvilágított utcácskáin, felejthetetlen élmény lesz!

Negyedik nap: Brüsszel, Waterloo
Reggel buszos városnézés során megtekintjük az Atomium épületét, megismerjük az Európai Unió intézményeit, sétálunk a gyönyörű Grand Place-on, majd a csokoládéboltok sokasága között a Manneken Pis szoborhoz. Brüsszelt elhagyva a waterlooi csata emlékhelyére látogatunk, felkeressük az Oroszlán-dombot és a csata jeleneteit megörökítő körképet. Délután továbbutazunk Luxemburgba.

Ötödik nap: Luxemburg, Orval
Délelőtt felfedezzük a Nagyhercegség gyönyörű fekvésű óvárosát és régi erődrendszerét, sétát teszünk a macskaköves utcákon, majd visszautazunk Belgiumba. Az Orval apátsághoz látogatunk, megcsodáljuk a középkori ciszterci apátság romjait és megismerkedünk a mai apátság területén élő közösség életével. A szerzetesek készítik a híres Orval trappista sört, amit megvásárolhatnak a helyszínen. Délután utazás Antwerpenbe.

Hatodik nap: Antwerpen, Keukenhof virágoskertjei
Délelőtt Antwerpen városával ismerkedünk: látogatás a katedrálisban, ahol a város szülöttjének, Rubensnek két műremekét is megtekinthetjük. Antwerpen hatalmas kikötőjéről és gyémántkereskedelméről is híres, Belgium egyik legfontosabb városa. Kora délután Keukenhof virágoskertje felé vesszük az irányt, ami a világ egyik legszebb helye tavasszal! Virágzó tulipánok és más hagymás növények milliói borítják be a hatalmas park kertjeit, sétát teszünk a gyönyörű környezetben, majd rövid szabadidőt követően transzfer az amszterdami repülőtérre. Visszautazás Budapestre az esti órákban közvetlen járattal.

Fotók: user32212/ Pixabay// judithjasper/ Pixabay// djedj/ Pixabay// 2427999/ Pixabay// pixel2013/ Pixabay/ dimitrisvetsikas1969/Pixabay

(Tensi Holiday utazási iroda)