A sztrájk egy napig fog tartani, és a Lufthansa csoport személyszállítással foglalkozó névadó légitársasága mellett a teherszállító tagvállalat, a Lufthansa Cargo minden induló járatát érinti.
A szakszervezet (Vereinigung Cockpit, VC) idénre 5,5 százalékos béremelést, 2023-tól pedig automatikus inflációkövető emelést követel a nagyjából ötezer pilótának, kapitányoknak és első tiszteknek, ami a munkaadó szerint teljesíthetetlen.
A szakszervezeti követelés több mint 40 százalékkal, 2,2 milliárd euróról nagyjából 3,1 milliárd euróra növelné a pilótafülkékben dolgozó személyzet bérére fordítandó kiadásokat a következő két évben, ami „még a koronavírus-világválság pénzügyi következményeinek figyelembevétele nélkül is túlzás”.
Mint írták, a VC annak ellenére kezdeményezett sztrájkot, hogy a nehéz piaci körülményekhez képest „nagyon jó ajánlatot” tettek, miszerint másfél év alatt, két lépcsőben 900 euróval emelik az alapbért. Ez a pályakezdő első tiszteknél 18 százalékos, a legmagasabb fizetési kategóriában lévő pilótáknál 5 százalékos béremelést jelent.
A VC a Németországban működő kereskedelmi légitársaságoknál dolgozó pilóták, fedélzeti mérnökök és repülésoktatók, nagyjából tízezer munkavállaló érdekeit képviseli, a Lufthansánál legutóbb 2017-ben szervezett sztrájkot.
(MTI)
A szakszervezet (Vereinigung Cockpit, VC) idénre 5,5 százalékos béremelést, 2023-tól pedig automatikus inflációkövető emelést követel a nagyjából ötezer pilótának, kapitányoknak és első tiszteknek, ami a munkaadó szerint teljesíthetetlen.
A szakszervezeti követelés több mint 40 százalékkal, 2,2 milliárd euróról nagyjából 3,1 milliárd euróra növelné a pilótafülkékben dolgozó személyzet bérére fordítandó kiadásokat a következő két évben, ami „még a koronavírus-világválság pénzügyi következményeinek figyelembevétele nélkül is túlzás”.
Mint írták, a VC annak ellenére kezdeményezett sztrájkot, hogy a nehéz piaci körülményekhez képest „nagyon jó ajánlatot” tettek, miszerint másfél év alatt, két lépcsőben 900 euróval emelik az alapbért. Ez a pályakezdő első tiszteknél 18 százalékos, a legmagasabb fizetési kategóriában lévő pilótáknál 5 százalékos béremelést jelent.
A VC a Németországban működő kereskedelmi légitársaságoknál dolgozó pilóták, fedélzeti mérnökök és repülésoktatók, nagyjából tízezer munkavállaló érdekeit képviseli, a Lufthansánál legutóbb 2017-ben szervezett sztrájkot.
(MTI)