Párizs ínyenceknek

A francia főváros legjava, németországi kitekintéssel

Első nap: Budapest – Ausztria - Németország
Reggel indulunk Budapestről Ausztria irányába, a határátlépés után megállunk Enns városában. Sétát teszünk a belvárosban, megtekintve a főteret, a várostornyot, a városházát, a barokk stílusú házakat. A városnézést követően folytatjuk az utunkat Németországba, a mai végállomásunk a Mannheim mellett lévő szállás.

Második nap: Németország - Párizs
Párizsba a délutáni órákban érkezünk, itt csatlakoznak a csoporthoz azok, akik repülővel utaztak Budapestről. Ezt követően buszos városnézés következik: Bastille tér, városháza, Concorde tér, Latin negyed, Luxemburg kert, operaház, Champ-Elysées, Diadalív, Trocadero tér. Vacsora után felmegyünk a Montmartra, és teszünk egy sétát a művésznegyedben, ahol híres festők sokasága alkotott. A Sacré Coeur templom lépcsőjéről fantasztikus látvány nyílik a fényben pompázó városra, lefelé menet pedig láthatjuk a híresPigalle-t és a Moulin Rouge-t.

Harmadik nap: Párizs - Versailles
Ezen a napon a belvárosban folytatjuk városnézést. A délelőtti programunkban szerepel a Cité szigete, majd a Notre Dame-tól tovább sétálva Conciergerie-hez érkezünk. Ezt követi a St. Chapelle templom, majd a déli órákban kimegyünk a versailles-i palotához. A meseszép kastély a barokk művészet remekműve, parkja egyedülálló szépségű. Ezután az Invalidusok dómját keressük fel, melyet Napóleon síremléke fölé emeltek. Vacsora után lehetőség nyílik hajókirándulást tenni a Szajnán, a folyóról gyönyörködni a pompásan kivilágított belvárosban.

Negyedik nap: Párizs
Délelőtt a Tuileriák kertjét keressük fel, majd megtekintjük az Arc de Carrousel győzelmi kaput, amit Napóleon emeltetett az austerlitzi győzelem emlékére. A közelben található a világ leggazdagabb és leghíresebb festészeti gyűjteményével rendelkező Louvre, ahol a rendelkezésre álló időt maximálisan kihasználva igyekszünk megtekinteni a legnagyobb festők világszerte ismert remekműveit. Délután egy neves parfümgyár termékei közt válogathatunk, majd sétálunk egyet Európa leghíresebb főutcáján, a Champ-Elysées-n.
Vacsora után az Eiffel-toronyhoz megyünk, mely az 1889-es Világkiállításra épült, és 324 méteres magasságával 40 éven át birtokolta a világ legmagasabb épülete címet.

Ötödik nap: Giverny - Fontainebleau
Erre a napra több programot is ajánlunk. A reggelit követően el lehet menni az Eurodisney élményparkba, amely egész napos szórakozást nyújt, gyermekeknek és felnőtteknek egyaránt rendkívüli látványosságokat ígér. A másik lehetőség egy Párizs környéki program, amelynek első állomása Claude Monet, a világhírű festő villájának megtekintése Givernyben (Monet ebben a villában élt és alkotott 11 évig). Útba ejtünk egy csodálatos japán vízikertet, majd délután felkeresünk egy, az UNESCO Világörökség Listáján szereplő fantasztikus kastélyt. A Fontainebleau-kastély nem csupán azért vált híressé, mert számos király született itt, de a pompás épület belső kialakítása is meseszép.

Hatodik nap: Párizs - Reims - Németország
A délelőttöt még Párizsban töltjük, programunkban a Latin negyed, a Sorbonne és a Pantheon meglátogatása szerepel. Ezután a buszos csoport elbúcsúzik Párizstól, és a Világörökségi Listáján szereplő fantasztikus gótikus katedrálishoz, Reimsbe utazik. Évszázadokon keresztül ebben a 139 méter hosszú, öthajós katedrálisban koronázták a francia királyokat, amelynek belső terét a Chagall ablakok teszik különlegessé.

Hetedik nap: Németország - Ausztria - Budapest
Reggel útra kelünk Magyarország felé, Budapestre az esti órákban érkezünk meg.

Fotók: davidtramon/ Pixabay// Anna Armbrust/ Pixabay// Andreas H./ Pixabay// David Mark/ Pixabay// charlemagne/ Pixabay// herry wibisono/ Pixabay// Ruben Miranda/ Pixabay// Stefaan Van der Biest/ Pixabay