Öt nap Tirolban: az Osztrák-Alpok virágoskertje

A KéK Travel kiemelt ajánlata az 1000 út utazási iroda katalógusából.

Kirándulás hegyek és völgyek, tavak és sípályák, festői falvak és városok között.

Első nap: Budapest - Hegyeshalom - Pürgg - Schladming
Reggeli a Hegyeshalom-Semmering útvonalon indulunk Közép-Ausztriába, délután Liezen érintésével érkezünk Pürggbe. A település egy hegyen található, ezért művészettörténeti értékei mellett a helyi panoráma is elbűvölő. Pürgg egyik különlegessége a Szent György plébániatemplom, melynek alapjai és díszítései a középkorból valók. Innen rövid sétával érjük el a Szent János kápolnát, melynek freskói a 12. században készültek. Délután érkezünk Schladming közelébe; először egy rövid kirándulást teszünk a mesés környezetben lévő szurdokban, majd bemegyünk Schladmingba.

Második nap: Dachstein - Liechtensteinklamm - Tirol

Folytatjuk a kirándulást: először Steiermark legmagasabb csúcsához indulunk, a Dachsteinhez. Az Alpok egyik legkülönlegesebb, 2 680 méter magas kilátójára a Hunerkogel felvonóval jutunk fel (a terület része az UNESCO Világörökségnek). A lenyűgöző panoráma mellett megnézhetjük a gleccserben kialakított jégpalotát, másrészt átsétálhatunk a két szikla között kiépített függőhídon, és letekinthetünk az üvegaljú panorámateraszról.
Délután megállunk és megtekintünk egy csodás szurdokot, a Liechtensteinklammot (ez a látványosság éveken keresztül zárva volt, nemrég vált ismét látogathatóvá a turisták számára). Felejthetetlen élmény a meredek sziklafalak közt sétálni, miközben alattunk egy patak hömpölyög nagy robajjal!

Harmadik nap: Nyugat-Tirol túrázás
Szállásunk Tirol nyugati felének csodás völgyében fekszik, ahol két teljes napunk lesz a hegyi felvonók, kirándulások, festői falvak látnivalóinak élvezetére. Délelőtt Kappl kabinjaival jutunk fel a sípályák magasságáig, mintegy 2000 méterre. Délelőtt és délután hegyi túrát teszünk a környéken, majd felvonóval megyünk fel a település fölé magasodó hegyre, hogy sétát tegyünk a fennsíkon.

Negyedik nap: Ischgl - Silvretta Hochalpenstrasse
Ischgl híres kirándulófalu, mely lenyűgöz csodás épületeivel és felvonórendszerével. Nagykabinos felvonóval, majd ülőliftekkel jutunk fel a hegytetőn lévő kirándulóponthoz, mely már a mormoták világa. Ezt követően a Silvretta hegyvonulat svájci területén felvonózunk, majd kirándulunk, élvezve az elképesztő panorámát. A visszaúton két óriási függőhidat érintünk, majd miután leérkeztünk a parkolóba, busszal folytatjuk a programunkat. A főút mellett láthatjuk a környék lavináinak megfékezésére épített védfalakat.
A települést elhagyva kezdjük meg az emelkedést a híres Silvretta Hochalpenstrasséra. Ez egy panorámaút, melynek tetején, a Silvretta Stausee partján, 2036 méter magasságon tartunk pihenőt.

Ötödik nap: Mondsee - Hegyeshalom - Budapest
Reggeli után hazaindulás, út közben még megállunk a csodás fekvésű Mondsee városkában. Sétát teszünk a belvárosban, melynek főterét élénk színű középkori házak díszítik. Megnézzük a település legnagyobb kincsét, a Mondsee Bazilikát, majd sétálunk a szépen kialakított tóparton. Budapestre az esti órákban érkezünk.

Fotók: Karl Egger/ Pixabay// kordula vahle/ Pixabay// Walter Bichler/ Pixabay// ivabalk/ Pixabay// Julius Silver/ Pixabay// kordula vahle/ Pixabay// Marjon Besteman-Horn/ Pixabay//