Nászút Zakynthos szigetén (I. rész)

Legyen sziget és napfény!

Mindenképpen sziget, mediterrán környezet, sok-sok napfény, fakultatív programlehetőségekkel. Legyen magyar nyelvű idegenvezetés, lehetőség motorcsónak-kirándulásra, nagyon-nagyon szép tenger, a szálloda legyen közel a parthoz, az ellátás legyen minimum félpanzió, és a vízibarlangokhoz is ragaszkodunk – mindezt elérhető áron. Ezeket a kívánalmakat fogalmaztuk meg, amikor felkerestük a KéK Travel irodáját, ahol régi barátunk, Nóra fogadott minket. Rövid megbeszélést követően további igényekkel álltunk elő, miszerint a szállás a látnivalókhoz mérten központi helyen legyen (ne kelljen sokat utazgatni), illetve a látnivalók közti távolság se legyen túl nagy, mert a rendelkezésünkre álló idő alatt nem csupán kirándulni, de pihenni is szeretnénk, tehát néhány napot a szállodában óhajtunk tölteni.

Hurrá, repülünk!

Végül Zakynthos szigetére esett a választásunk. Az egyik legfontosabb érv a szálloda fekvése volt – a Nóra által javasolt Anastasia Beach Hotel ugyanis közvetlenül a tengerparton áll. A sziget minden szempontból megfelelt az igényeinknek, egy dolgot azonban – a KéK Travel javaslatára – korrigáltunk: félpanziós ellátás helyett az all inclusive opciót választottuk (azért volt ésszerű választás, mert több napot is a szállodában kívántunk tölteni, és hosszabb túrára sem szándékoztunk indulni).
Az utazás egyáltalán nem volt fárasztó. Közvetlen járattal repültünk, Budapesten szálltunk fel és Zakynthoson szálltunk le, tehát nem kellett vesződni az átszállással. Az út alig 100 perc; szerintem bő másfél óra még azoknak is elviselhető, akik nem különösebben kedvelik a repülést – bár azt hozzá kell tennem, én most ültem első ízben repülőgépen, és nagyon élveztem minden levegőben töltött percet.

Bejelentkezés

A szálloda fekvése szenzációs, a medence kis túlzással mondva a tengerben végződik. Pálmafák, napozóágyak, zöld pihenőrész, és a belső tér is fantasztikus. Az első percben beleszerettünk az Anastasia Beach Hotelbe. A személyzet vendégekhez való hozzáállása hihetetlen: mindig mosolyognak, minden kérést azonnal teljesítenek, diszkrétek, de borzasztóan segítőkészek, és általában véve jó fejek. Hozzá kell tennem, hogy sem én, sem a férjem nem beszélünk angolul, tehát fel voltunk készülve a kommunikációs problémákra, de a szolgáltatások igénybevétele során ez sem okozott gondot. Nagyon jól esett, hogy az eredetileg lefoglalt szoba helyett (sajnos nem tudtunk tengerre néző szobát lefoglalni, mert telt ház volt) a második napon, mintegy nászutasoknak szánt ajándékként, kaptunk egy tengerre néző szobát, mert váratlan üresedés támadt. Rendkívül kedves gesztus volt ez a szállodavezetés részéről, és semmit sem számoltak fel érte.
Az all inclusive csomag jó választásnak bizonyult, mert egyszerűbb és könnyebb volt a szálloda szolgáltatásait igénybe venni. Napi öt étkezés, kávé, fagyi, koktél, teljes körű volt az ellátás, mindent kiváló minőségben kaptunk, ételeket és italokat egyaránt. Szinte már bántam, hogy nem igazán lelkesedek a halért és más tengeri ételekért (a férjem viszont igen), de így is remek ételeket szolgáltak fel – tehát a tengeri herkentyűket kevésbé kedvelő utazóknak is ajánlom a szálloda konyháját.