Napfényes Portugália (1. rész)

Töltődjön fel napsütéssel, az óceán illatával és különleges élményekkel Portugáliában!

A KéK Travel kiemelt ajánlata a Bono utazási központ katalógusából.

Első nap
Elutazás Budapestről Lisszabonba. Transzfer a szállodába. Délután séta a városban, majd Fado est vacsorával. A Fado teljes mértékben tükrözi a portugál nép esszenciáját; a tengerészek és brazil rabszolgák énekei keverednek a helyi népi zenei hagyományokkal, témája pedig a saudade, azaz az elvágyódás, a szerelem, a nosztalgia, a boldogság, a bánat.

Második nap
Egésznapos buszos és gyalogos városnézés Lisszabonban. Délelőtt a Belém negyedben a Szent Jeromos-rend kolostortemplomát, a város jelképének számító Belém tornyot és a Felfedezők emlékművét tekintjük meg. Ezt követően egyénileg betérhetünk Portugália leghíresebb cukrászdájába, a Pastéis de Belémbe, ahol megkóstolhatjuk a titkos recepttel őrzött pastel de natát. Városnézésünket a belvárosban gyalogosan folytatjuk, felfedezzük az Alfama és Baixa negyedeket és a Praça do Comércio teret; kilátóból gyönyörködhetünk a város panorámájában, rátekintünk a Szent György-várra, majd megnézzük a Sé székesegyházat.

Harmadik nap
Egész napos program: Sintra, Cabo da Roca és Cascais. Buszos kirándulás Sintrába, a portugál királyok egykori nyári székhelyére, ahol felfedezzük Quinta da Regaleira varázslatos kertjét, megnézzük a híres Nemzeti Palotát, sétálunk a romantikus stílusú történelmi belvárosban. Ezután továbbmegyünk az európai kontinens legnyugatibb pontjára, Cabo da Roca-ba. Itt a lélegzetelállítóan magas sziklákról élvezhetjük az alattunk dübörgő hatalmas hullámokat. Cascais irányába megcsodálhatjuk a Pokol szája nevű sziklahasadékot, majd kellemes sétát teszünk a turisták körében közkedvelt üdülőhelyen. Délután érkezünk vissza Lisszabonba.

Negyedik nap
Egész napos program Évorában és Lisszabon környékén. Reggeli után elutazunk Évorába, a portugál építészeti emlékek kincstárába, ahol meglátogatjuk az UNESCO Világörökségéhez tartozó óvárost, a gótikus Székesegyházat és a Csontkápolnát. Ezután visszatérünk Lisszabonba, az 1998-as Expo területén épült Nemzetek Parkjába, ahonnan tökéletes kilátás nyílik a Tejo folyót átívelő, Európa leghosszabb, 17 200 méter Vasco da Gama hídjára. A park közelében lehetőség van szabadidőnkben shoppingolni.

Ötödik nap
Egész napos program Óbidosban és környékén. Programunkat a hegytetőn álló, festői elhelyezkedéséről és elragadó utcácskáiról híres, mór várfallal körülvett Óbidosban kezdjük. Itt hagyományos módon, kis csokoládécsészében kóstolhatjuk meg a portugál meggylikőrt, a ginjinhát. Utunkat a hangulatos halászfaluban, Nazaréban folytatjuk, ahol az arany homokos part és a szörfösök közkedvelt hullámai mellett kiváló halat is kóstolhatunk. Ezután Batalha városába utazunk, ahol az ország legnagyobb gótikus templomába, a világörökség részét képező Győzelmes Szűz Mária kolostorba látogatunk.

Fotók: Steffen Zimmermann/ Pixabay// António Francisco Calado/ Pixabay// Cristina Macia/ Pixabay// Andrzej/ Pixabay// Gianni Crestani/ Pixabay// Frank Nürnberger/ Pixabay// Olaf/ Pixabay