Nagy erdélyi körutazás (2. rész)

Erdély egyedi szépségét, különleges kultúráját, az ottélők barátságát érdemes minden magyar embernek megtapasztalni.

Ötödik nap: Békás-szoros – Gyilkos-tó – Parajd – Korond – Marosvásárhely
A mai nap első állomása a Békás-szoros, rövid sétát teszünk a félelmetes látványt nyújtó sziklaszurdokban. Folytatva utunkat a Gyilkos-tó partjához érkezünk, itt megismerjük a tó keletkezésének történetét és legendáját. Séta a part mentén, majd szabadprogram étkezési lehetőséggel.

Kora délután a Bucsin-tetőn keresztül utazunk Parajdra, ahol látogatást teszünk a sóbányába. Tovább utazva Korondon helyi népművészek termékei között válogatunk, mint fafaragások, szőttesek és kerámiák. Ezt követően rövid időtöltés Szovátán, Erdély leghíresebb fürdőhelyén, az itt lévő Medve-tó partján. A koraesti órákban érkezünk a marosvásárhelyi hotelbe.

Hatodik nap: Marosvásárhely – Torda – Torockó
Reggeli után városnézés Marosvásárhelyen: Rózsák tere, ortodox katedrális, Kultúrpalota. Tordán étkezési és ajándékvásárlási lehetőséggel kezdjük programunkat. Ezt követően felkeressük a kilátódombot, ahonnan jól látható a hasadék. Délután érkezünk Torockóra, mely rejtőzködő kis zuga Erdélynek. Itt megtekintjük a régi vízimalmot. A Székelykő alatt található település évszázadok történelméről mesél, melyet a helyi múzeumban részletesebben is megismerhetünk.

Hetedik nap: Nagyenyed – Gyulafehérvár – Vajdahunyad – Arad – Budapest
Reggeli után Nagyenyeden megnézzük a Bethlen Kollégiumot, majd Gyulafehérvárra érkezünk, ahol városnézés következik. Első megállónk a Bazilika, ahol több királyunk és fejedelmünk nyughelye található. Tovább haladva a Fejedelmek háza, valamint a Püspöki palota megtekintése szerepel a programunkban.

Gyulafehérvárt elhagyva Vajdahunyad várához érkezünk, mely a Hunyadiak ősi fészke. Helyi kalauzunk vezetése mellett nyerünk betekintést a vár és a környék történelmébe. A Maros völgyében utazva, Déva vára alatt elhaladva érkezünk Aradra. A Tűzoltó téren megtekintjük az 1849. október 6-án kivégzett vértanúk emlékhelyén felállított szoborkompozíciót, majd Nagylak felé indulunk, Budapestre este érkezünk.

Fotók: Iulia Radu/ Pixabay// yelowlight/ Pixabay// Pixabay/ Pixabay// Dan Novac/ Pixabay// Jwalters7/ Pixabay// Francis32/ Pixabay