Loire menti kastélyok

Franciaország és Európa egyik legjelesebb időszakát mesélik el a Loire-völgyi kastélyok, amelyek a reneszánsz stílus és a felvilágosodás élő hagyatékai.

A KéK Travel kiemelt ajánlata a Bono utazási központ katalógusából.

Első nap
Elutazás Budapestről Párizsba. Érkezés után buszra szállunk, és elindulunk a Loire völgye felé. Útközben pihenőt tartunk Chartres-ban, ahol elsétálunk a francia gótikus építészet egyik kiemelkedő alkotásához, a szinte teljes egészében eredeti állapotában fennmaradt katedrálishoz. Délután Tours-ba érkezünk és a szállás elfoglalása után sétálunk a fagerendás házakkal tűzdelt középkori városrészben, és ellátogatunk Szent Márton püspök sírja fölé épült bazilikához.

Második nap
Reggeli, majd szabadprogram: Tours további felfedezésére egyénileg vagy egésznapos fakultatív kirándulás Chinonba és a Fontevraud-i Királyi Apátságba.
Elsőként a bájos középkori Chinonba látogatunk, mely a Vienne folyó partján, a történelmi Anjou régióban épült. A mélyen gyökerező történelem és a gazdag kultúra lépten-nyomon ránk köszön a szűk, macskaköves utcákon, ahol kávézók, boltok, galériák sorakoznak, és a meredek várfalak között, ahol II. Henrik fia, Oroszlánszívű Richárd született.

A délután már a Vienne és a Loire folyók találkozásánál ér bennünket, ahol az egyik legnagyobb épen maradt középkori emléket, a Fontevraud-i Királyi Apátságot ismerjük meg. Az évszázadok során befolyásos családok, uralkodók gyermekei is nevelkedtek a falak között, ahol megalakult a világ első kettős kolostora: külön épületekben női és férfi szerzetesrendek is működtek. Fontevraud-ban halt meg és temették férje, II. Henrik és fia, Oroszlánszívű Richárd mellé a kor egyik legbefolyásosabb királynéját, Aquitániai Eleonórát, aki gazdag adományaival támogatta a kolostoregyüttes virágzását. A királyi apátság 2000-ben került fel az UNESCO világörökségi listájára.

Harmadik nap
Reggeli után a Loire völgyének egyik leglátogatottabb kastélyával kezdjük a napot, a Château de Chenonceau-val, amely nem közvetlenül a Loire, hanem annak egyik mellékfolyója, a Cher partján fekszik. A Hat hölgy kastélyának is nevezett épület egyedülálló a maga nemében: a középkortól kezdve évszázadokon keresztül alakították, formálták saját képükre, az adott kor ízlésének megfelelően a kastély úrnői. Itt hagyta a kézjegyét többek között II. Henrik kegyence, Diane de Poitier, a nagy befolyással bíró Medici Katalin és a felvilágosodás fontos szereplője, Louise Dupin is. Délután tovább utazunk kelet felé, és megállunk Amboise városában. A Loire folyó két partján elterülő település jelentős történelmi események helyszíne volt, és itt látta vendégül néhány évre I. Ferenc király Leonardo da Vincit, akit kérésére itt is temették el. Sétát teszünk az óváros középkori utcáin és felkeressük a város fölé magasodó palotát is.

Negyedik nap
Reggel kijelentkezés a szállodából, majd Blois-val, a Loire vidékének kapujával ismerkedünk. A város a 15. és a 17. század között a francia udvar egyik székhelyeként kiemelkedő jelentőségű volt, és középkori jellegét máig megőrizte. Sétálunk a középkori városközpontban, majd felkeressük a 12. században épült várat (Château Royal de Blois). Tovább utazunk Chambord-ba, ahol a Château de Chambord-t, I. Ferenc reneszánsz kastélyát látogatjuk meg. Ezt követően elindulunk a repülőtérre, hazautazás az Air France közvetlen járatával.

Fotók: rdlncl/ Pixabay// Guy Dugas/ Pixabay// Johan Puisais/ Pixabay// Franck Sabat/ Pixabay//  Pete Linforth/ Pixabay// Gilbert Simonart/ Pixabay