Körutazások Európában: a Pireneusok két oldala

Franciaország, Andorra és Spanyolország: Carcassonne, Lourdes, San Sebastian, Pamplona és Barcelona.

Első nap: Budapest - Barcelona - Andorra - Carcassonne
A reggeli órákban indulunk Barcelonába, majd megérkezésünk után felszállunk az autóbuszunkra – irány Andorra, a Pireneusokban található kedves miniállam! Megtekintjük a főváros, Andorra la Vella fő látványosságait: a Szent István székesegyház, a Nemzeti Könyvtárat, a Parlament épületét. Ezt követően szabadidő, vásárlási lehetőséggel a vámmentes államban.
A fővárost elhagyva a Pireneusok káprázatos hegyi útján megyünk át Franciaországba. Késő délután érkezés Carcassone-ba, a világ legnagyobb középkori várához. Ez a romantikus épületegyüttes számos városfalat, hangulatos utcát és egy régi templomot is rejt. Sétánk során eljutunk a katedrálishoz, melynek román kori és gótikus szárnyát is megtekintjük. Különösen az utóbbi lenyűgöző monumentális ablakaival, eredeti szobraival és síremlékeivel.

Második nap: Canal du Midi - Toulouse - Lourdes
Délelőtt hajókirándulásra indulunk a Canal du Midin, amit az UNESCO szintén Világörökségnek nyilvánított. Délután indulunk Toulouse-ba, ahol hamisítatlan dél-francia hangulat és csodálatos műemlékek fogadnak bennünket. Az egyetemi város a francia nyelv bölcsője is. Sétánk során megnézzük a hatalmas városházát, a Jakobinus kolostort és a St. Sernin Bazilikát. Toulouse-t elhagyva folytatjuk utunkat a Pireneusok híres zarándokhelyére, Lourdes-ba. Megtekintjük a Csodatévő Barlangot, a jelenés helyszínét, ahonnan az este induló gyertyás körmeneten is részt vehetünk.

Harmadik nap: Pic de Midi - St. Jean de Luz
A reggelit követően La Mongie-ba megyünk, ahonnan pompás kirándulást teszünk felvonóval a Pic de Midi 2876 méter magas csúcsára. Ez a Pireneusok leglátványosabb területe; ahogy egyre feljebb kapaszkodunk, elmondhatatlanul szép vidékeket látunk. A csúcsról körbe tekintve óriási területet láthatunk: csúcsok sokaságát, bizarr sziklaképződményeket, havas hegygerinceket. A merészek egy üvegpadlóra kiléphetnek, ahol úgy tűnik, mintha a levegőben lebegnének.
Ezt követően a Bizkaia öböl partján haladva jutunk el a bájos baszk kisvárosba, St. Jean de Luzba. Baszkföld, sokak meglepetésére, Franciaországba is átnyúlik. A városban fellelhetjük a tipikus, fehérre meszelt baszk házakat széles homlokzattal, bárjaikban olyan jellegzetes süteményeket fogyaszthatunk, mint a cseresznyés lepény, illetve olyan italokat kóstolhatunk, mint az almából készült cidra bor.

Negyedik nap: San Sebastian - Pamplona
Délelőtt városnézés San Sebastianban, spanyol Baszkföld szép fekvésű üdülővárosában, ami 2016-ban Európa Kulturális Fővárosa volt. Teszünk egy sétát az óvárosban, majd szabadidő a lenyűgöző kagylóöbölben, ahol szintén belegyalogolhat a teljesen nyugodt, tiszta vizű, hűvös tengerbe. Tovább utazunk Pamplonába, Navarra tartomány fővárosába, amely elsősorban a híres-hírhedt bikafuttatásáról nevezetes, de további látnivalókkal is büszkélkedhet, mint a Régi Katedrálist, a San Saturnino templom és a városháza.

Ötödik nap: Leire - Jaca
Reggeli után csodálatos tájakon folytatjuk utunkat. Először a Sierra de Leire vadregényes vonulatait érjük el, ahol megtekintjük a Leire kolostort, amelynek régi épülete román, gótikus és barokk stílust egyaránt tükröz. Altemploma sokáig a navarrai királyok temetkezési helye volt. Innen Jaca-ba megyünk; az Aragón folyó fölött elterülő város I. Ramiró idejében Aragónia első fővárosa volt. Büszkélkedhet régi fellegvárral, szép városházával és az ország legrégebbi katedrálisával. A kerengőjében található Egyháztörténeti Múzeum gazdag tárházát nyújtja a káprázatos, aragóniai, románkori falfestészetnek, ezt szintén megtekintjük.

Hatodik nap: Ordesai nemzeti park - Ileida
Utunkat északi irányba folytatjuk, az Ordesai Nemzeti Park felé. Gyalogos kirándulást teszünk a lélegzetelállító szurdokokat, völgyeket és vízeséseket csodálva. A séta után déli irányba buszozunk tovább, gyönyörű hegyvidékek mentén, és így érjük el Katalónia hangulatos kisvárosát, Huescát, mely Zaragoza visszahódításáig a tartomány fővárosa volt.

Hetedik nap: Barcelona - Budapest
Az utolsó nap rövid áttekintést kapunk Katalónia fővárosáról, Barcelonáról. Sokarcú város, egyedi hangulat és stílus fogad bennünket. Buszos és gyalogos városnézésünk során bejárjuk a belvárost, a gótikus negyedet és a Montjuic hegyet. Várhatóan a délutáni órákban transzfer a reptérre, Budapestre érkezés menetrend függvényében, előreláthatóan az esti órákban.

Fotók: lizzybeth74/ Pixabay// Anne & Saturnino/ Pixabay// Carmen Carbonell/ Pixabay// Guillaume Bonzoms/ Pixabay// jacqueline macou/ Pixabay// Việt Anh Nguyễn/ Pixabay// Tomas Llorente/ Pixabay// jaspe85/ Pixabay// SERGIO GARRIDO/ Pixabay