Körutazás a legszebb mediterrán szigeteken (2. rész)

Változatos tájak, hangulatos városok, különleges hagyományok, igazi mediterrán hangulat: két sziget egyetlen utazással!

A KéK Travel kiemelt ajánlata az 1000 út utazási iroda katalógusából.

Negyedik nap: Alghero - Castelsardo - Santa Terresa Galluria - Bonifacio
Reggeli után a sziget északi részét fedezzük fel. Kirándulásunk első állomása a kivételes fekvésű Castelsardo, melyet a tenger fölé magasodó, sziklaszirten épült vár ural, ahonnan csodálatos panoráma nyílik a végtelen tengerre. Rövid séta az óvárosban, melynek szűk kis utcái romantikus hangulatot árasztanak.

Ezután Santa Terresaba utazunk, majd elbúcsúzunk Szardíniától, hogy megismerhessük Korzikát, a Szépség szigetét. Már az áthajózás is egy felejthetetlen élmény: lenyűgöző a látvány, ahogy a hajó megközelíti Korzika legszebb városát, a mészkőfennsíkon fekvő Bonifaciot!
Korzika legdélebbi városa lélegzetelállító fekvésével ejti rabul az utazót. A 60 méter magas félsziget tetején fekvő óvárosból csodálatos panoráma nyílik a fehér sziklafal alatt elterülő óceánra, amelyet rögvest érkezés után meg is csodálhatunk.

Ötödik nap: Bonifacio - Sarténe - Ajaccio
Reggeli után a déli part fölött húzódó panoráma úton haladunk. Útközben rövid fotószünet a Rocher du Lion-nál, mely egy természet alkotta fekvő oroszlánszobor. Ezután Sarténe felé folytatjuk utunkat: a 15. századi település különleges atmoszférával várja látogatóit. Az ódon, vastag falú, szürke gránitházak sokat megőriztek karakterükből és a tradíciókból. Az utcácskák labirintusában sétálva érezzük a középkor hangulatát. A városnézést követően a délutáni órákban érkezünk Ajaccioba, a sziget fővárosába. Először a császár monumentális emlékművét látogatjuk meg, mely híres hadjáratait dicsőíti. Ezután gyalogos városnézésre indulunk, megtekintjük Napóleon szülőházát, majd a Szent János Keresztelő Kápolnát, ahol a császárt megkeresztelték. Este szabadprogram a császári városban.

Hatodik nap: Ajaccio - Porto - Calvi
Ajacciotól búcsúzva a korzikai utazás egyik legszebb útvonala vár ránk. Először a nyugati part mentén haladunk a Les Calanches fantasztikus vörös szikláin keresztül, ami a világ csodái közé tartozik. Még a sokat látott utazót is lenyűgözi a vörös gránitból álló sziklarengeteg. Meredek falak, oszlopok, tornyok, meglepő formák jellemzik a tájat, melyeket a nap, a szél, az eső és a tenger páratartalma formált.
Folytatva utunkat egy csodálatos öböl tárul elénk a mélyből, melynek partján egy festői település, Porto bújik meg. Itt rövid pihenőt tartunk, majd a sziget belseje felé indulunk. A Col de Vergio hágón keresztül érjük el a híres Scala di Santa Regina vadregényes sziklarengetegét. A Golo folyó fölé magasodó hegyek között lélegzetelállító látvány fogad, majd szelídebb tájon haladva érkezünk Calviba. A háttérben meghúzódó magas hegyek szinte körülzárják ezt a kivételes fekvésű várost, melyet a tenger fölé magasodó Fellegvár ural.

Hetedik nap: Calvi - Ile Rousse - Saint Florent - Patrimonio - Bastia - Savona
Reggeli után Ile Rousseba utazunk, ahol rövid sétát teszünk a platános főtéren és a várossal szemben, a vörös sziklás szigeten (innen gyönyörű kilátás nyílik a végtelen tengerre). Ezt követően Saint Florentbe látogatunk. A hangulatos városka mólója sokakat St Tropezre emlékeztet. Fő látnivalói a kikötő házai és a plébániatemplom körüli középkori óváros. Következő állomásunk a közeli Patrimonio, ahol egy családi pincészetben megkóstolhatjuk a Cap Corse legjobb borait.
Ezután a sziget legnagyobb városába, Bastiaba érkezünk. Sétálunk egyet a régi kikötő felett álló óvárosban, majd a 17. században épült Keresztelő Szt. János templomhoz látogatunk, mely kéttornyú, barokk homlokzatával a város jelképévé vált. A városnézés után szabadprogram következik, majd 20:00 órakor behajózunk Savona felé.

Nyolcadik nap: Savona - Milánó - Budapest
Érkezést követően utazás Milánó felé, majd a repülőtér felé vesszük az irányt, és a délutáni órákban érkezünk Budapestre.

Az UNESCO Világörökségi listáján szereplő helyek:
Su Nuraxi lakó komplexum (Szardínia), A portoi öböl és a Les Calanches területe (Korzika)

Fotók: m. h./ Pixabay// Christian Klein/ Pixabay// Frank P/ Pixabay// Francesco Deledda/ Pixabay// Peter H/ Pixabay // mstratmann/ Pixabay