Körutazás a Benelux államokban

Látogasson el a csatornákkal szabdalt középkori városkák, az ízletes sajtok, a fenséges csokoládé és az utánozhatatlanul finom sörök hazájába!

A KéK Travel kiemelt ajánlata a Tensi Holiday utazási iroda katalógusából.

Első nap nap: Amszterdam
Elutazás Budapestről Amszterdamba a kora reggeli órákban, utazás követlen járattal. Érkezés után transzfer a belvárosba, ahol megkezdjük az ismerkedést Hollandia hangulatos fővárosával. A buszos városnézés során felfedezzük a régi és az új városrészeket is, a királyi palotát a Dam téren, a Nemzeti emlékművet, a csatornákon átívelő számtalan hidat és a bájos palotákat, kereskedőházakat.

Délután szabad program során számtalan programlehetőség közül választhatnak: ellátogathatnak Amszterdam egyik híres múzeumjába, például a Rijksmúzeumba vagy a Van Gogh múzeumba (előzetes jegyfoglalás ajánlott), beülhetnek egy hangulatos kávézóba, vagy megismerkedhetnek a gyémántcsiszolás művészetével, és semmi képpen se hagyják ki levezetésképpen a közös hajózást a csatornákon. Transzfer a szállodába, szállás Amszterdamban.

Második nap: Gouda, Delft, Rotterdam
Gouda Sajtmúzeumába vezet az első utunk majd a templomot tekintjük meg. Érdemes a közeli gótikus városháza épületét is megcsodálni, mielőtt továbbutazunk Delftbe, mely főleg az itt gyártott kék porcelánról híres. Felfedezzük a csatornákkal szabdalt városka óvárosát, majd Rotterdamba utazunk. Buszos városnézés a hatalmas kikötőjéről ismert modern városban, szállás Rotterdamban.

Harmadik nap: Brugge, Ghent
Belgium két legbájosabb városkájába látogatunk a nap folyamán, délelőtt a csatornákkal szabdalt Brugge városával ismerkedünk, sétát teszünk a tökéletes állapotban fennmaradt középkori óvárosban, megcsodáljuk a főtér gyönyörű épületeit, a harangtornyot és a városházát. A szabad program során részt vehetünk egy rövid hajókiránduláson, vagy barangolhatunk a festői utcácskákban. A délutánt Ghentben töltjük: a Szent Bavo katedrális, Gravensteen erődje, a városháza, a Graslei csatorna épületei és a harangtorony a fő látnivalók. Megvacsorázhatnak és sétálhatnak egyet az óváros hangulatosan megvilágított utcácskáin. Este továbbutazás a Brüsszelben található szállásunkra.

Negyedik nap: Brüsszel, Waterloo
Reggel buszos városnézés során megtekintjük az Atomium épületét, megismerjük, hogy az Európai Unió mely intézményeinek ad otthont a város és sétálunk egyet a gyönyörű Grand Place-on, majd a csokoládéboltok sokasága között a Manneken Pis szoborhoz. Brüsszelt elhagyva a waterlooi csata emlékhelyére látogatunk, felkeressük az Oroszlán-dombot és a csata jeleneteit megörökítő körképet. Délután továbbutazunk Luxemburgba, a szállás elfoglalása után szabad program.

Öt nap: Luxemburg, Orval
Délelőtt felfedezzük a Nagyhercegség gyönyörű fekvésű óvárosát és régi erődrendszerét, sétát teszünk a macskaköves utcákon, majd visszautazunk Belgiumba. Az Orval apátsághoz látogatunk, megcsodáljuk a középkori ciszterci apátság romjait és megismerkedünk a mai apátság területén élő közösség életével. A szerzetesek készítik a híres Orval trappista sört, amit megvásárolhatnak a helyszínen. Délután továbbutazás Antwerpenbe.

Hatodik nap: Antwerpen, Hága
Délelőtt Antwerpen városával ismerkedünk, látogatás a katedrálisban, ahol a város szülöttjének, Rubensnek két műremekét is megtekinthetjük. Antwerpen hatalmas kikötőjéről és gyémántkereskedelméről is híres, Belgium egyik legfontosabb városa. Délután továbbutazás Hágába, ismerkedés Hollandia kormányzati székhelyével, majd rövid szabadidőt követően transzfer az amszterdami repülőtérre. Visszautazás Budapestre az esti órákban közvetlen járattal, érkezés késő este.

Fotók: Laura Montagnani/ Pixabay// millionairemob/ Pixabay// djedj/ Pixabay// Dimitris Vetsikas/ Pixabay// Erin Summer/ Pixabay// Robert fridzema/ Pixabay// 2427999 /Pixabay// Katerwursty/ Pixabay

(Tensi Holiday utazási iroda)