Javultak a Lufthansa üzleti eredményei

A Lufthansa-coport a 2022-es évben 32,8 milliárd euróra növelte bevételét, ami csaknem a duplája a 2021-es 16,8 milliárd eurónak.
 
Tavalyelőtt még 2,2 milliárd eurós veszteséget könyvelhetett el magának a vállalat, tavaly azonban adózás utáni nyereségük 791 millió eurót ért el.
Az elmúlt évben az utasszám is jelentős növekedést mutatott. 2021-ben 47 millió utast fogadtak a fedélzeten, 2022-ben azonban ez a szám már több mint a duplájára, 102 millióra emelkedett. A légi utazások iránti kereslet erőteljes növekedését követően az év során bővült a kínált járatok száma, azonban a 2022-es év nyarán tapasztalható légiközlekedési munkaerőhiány miatt számos járatot törölni kényszerültek. Összességében a Lufthansa-csoport légitársaságai által kínált kapacitás a koronavírus előtti 2019-es év 72 százaléka volt.



Részben az utasszámok növekedésének köszönhetően az utasszállító taglégitársaságok működése bár nem lett nyereséges, de jelentősen kevesebb veszteséget könyvelhetett el, a 2021-es 3,3 milliárd euró helyett csak 300 millió eurót. A leánycégek közül azonban a Swiss és az Austrian Airlines 476 millió és 3 millió nyereséget termelt.
A Lufthansa arra számít, hogy a repülőjegyek iránti kereslet jövőre is erős marad, emiatt bővítik utasszállító járataik kapacitásait, átlagosan 85-90 százalékos növekedésre számítanak 2019-hez képest.
 
(turizmus.com)