Isztambultól Kappadókiáig (2. rész)

A Kelet mesés kincsei Törökországban

Hatodik nap: Antalya - Düden - Török Riviéra
Reggeli után Antalya felfedezésére indulunk, amely településnek mediterrán hangulatú, festői óvárosa, hatalmas kikötője, hangulatos utcái, keleti tradicionális bazárjai, a török hajók és guletek sokasága mindenkit lenyűgöz. Méltán népszerű tengerpartján végig szállodakomplexumok, csodás resortok sorakoznak. A páratlan fekvésű várost északról és nyugatról magas hegyek veszik körül, délen a Földközi-tenger mossa partjait. Kirándulást teszünk a turisták által kedvelt Düden-vízeséshez is. A délutánt mindenki strandolással, tengerparti pihenéssel vagy vásárlással töltheti.

Hetedik nap: Aspendos - Konya - Karavánszeráj
Ezen a napon két jelentős antik török várost is meglátogatunk. Első utunk Aspendosba vezet, ahol időutazásként az egyik legjobb állapotban fennmaradt híres ókori színházat tekintjük meg. Ismét a Taurus-hegységet keresztezve jutunk el az Anatóliai-fennsíkra, és Konyaba érkezünk. A hely kiemelt vallási jelentőséggel bír, a Táncoló Dervisek Szerzetesrend központja. Itt először a híres Mevlana vallási múzeumot keressük fel. Ezután továbbindulunk Kappadókia felé, útközben megnézzük a Sultanhani karavánszerájt, amely a Selyemút mentén szolgált a kereskedő karavánok pihenőhelyeként.

Nyolcadik nap: Kappadókia
Reggeli után barangolásra indulunk Kappadókia tündérmesébe illő tájain. Meglátogatjuk az ég felé emelkedő sziklaformákat, a „tündérkéményeket”, és a sziklába vájt barlanglakásokat, a Szerzetesek völgyében. Felkeressük a földalatti várost, Kaymaklit, valamint Göremét, ahol a különleges szabadtéri múzeum sziklába vájt kolostorában és templomaiban gyönyörködhetünk. Ezt követően egy ékszerkészítő műhelybe látogatunk, ahol megismerhetjük a helyi ékszerkészítés művészetét és természetesen vásárolhatunk is.

Kilencedik nap: Ankara
Reggel után elindulunk Ankara felé. Útközben megállunk Hattusas egykori hetita fővárosban, melyben megnézzük a közel 4000 éves város romjait: a Szfinx kaput, a Király kaput, a Föld kaput, illetve a Nap Isten tiszteletére emelt templom maradványait. Este érkezünk Ankarába, mely 1923-ban lett Törökország fővárosa.

Tizedik nap: Ankara - Isztambul - Budapest
Reggel felkeressük a népszerű Anatóliai Civilizációk Múzeumot, amely a virágzó ókori művészetek és kézművesség emlékeit mutatja be. Ezután lesz még egy kis szabadidő és vásárlási lehetőség a belvárosban, majd búcsút intünk Törökországnak a délután folyamán.

Fotók: hanatour04/ Pixabay// arshopenby/ Pixabay// Engin Akyurt / Pixabay// Ben Kerckx / Pixabay// shutterbug41 / Pixabay// sulox32 /Pixabay