Irány az Alpok!

Szállás Schladmingban, túrázás mesés tájakon.

Első nap: Budapest – Rax – Schladming
A főváros után Ausztria felé folytatjuk utunkat. Soproni határátlépésünk után első programunk a Rax hegynél kezdődik. Ez Alsó-Ausztria második legmagasabb hegye. Felvonóval 1546 méter magasra jutunk fel, ahol színpompás alpesi növénytakaróval borított hegyoldalon túrázunk. Ennek során érintjük az Otto-házat, az alpesi kertet és a keresztet. Programunk befejezés után folytatjuk utunkat a szállásunkig, mely Schladming belvárosában lesz.

Második nap: Planai – Bodensee – Schladming
A reggelit követően a szállodánk közelében lévő Planai-hegyre megyünk fel, a csúcs 1906 méter magas. A hegyállomásról indulva tehetünk egy csodálatos gyalogos körtúrát, miközben az alpesi tájban gyönyörködhetünk. Délutáni programunk a Bodenseenél lesz. Egy csodaszép panoráma úton jutunk fel az 1157 méter magasan lévő tengerszemhez: ez a Bodensee. A túra során megkerüljük a tavat, közben kitérőt teszünk egy festői vízeséshez is.

Harmadik nap: Rittisberg – Dachstein – Schladming
A mai napot is hegyi felvonózással kezdjük, a Schladmingtól mindössze 15 percnyire lévő Rittisbergnél. A télen-nyáron közkedvelt családi üdülőhely számunkra is több élményt tartogat, ugyanis a közel 1600 méteren fekvő magaslati kilátó panorámáját követően egy nyári bobozáson vehetünk részt, melynek vidám programja garantáltan mindenkire élénkítően hat.

Következő állomásunk a Dachstein hegy völgyállomása 1700 méter magasságban. Itt kiszállunk autóbuszunkból, és megkezdjük túránkat a Südwandhüttéhez. A körülbelül egyórás gyalogtúra terepe közepesen nehéz, de a tiszta levegő, és remélhetőleg a kellemes napsütés nagyon hangulatossá teszi sétánkat. A hegyi vendégházhoz megérkezve ebédelési lehetőség is lesz. Ugyanezen az úton jövünk vissza autóbuszunkhoz, mellyel visszatérünk Schladmingba.

Negyedik nap: Reiteralm – Riesachfälle – Schladming
Reggeli után autóbusszal megyünk fel a Reiteralm felvonóig, innen a négyszemélyes gondola 1780 méterre visz fel. Az osztrákok számára is ez az egyik legnépszerűbb kirándulóhely, mivel tiszta időben a teljes Dachstein vonulatra pazar a rálátás. Fent több kirándulási lehetőségből választhatunk. Mindenki eldöntheti, hogy milyen hosszúságú és nehézségű túrát választ, és ennek megfelelően a korábbi, vagy a későbbi busszal mehet vissza a szállásra.
Délután már a saját buszunkkal a környék legnagyobb vízeséséhez utazunk. A Riesachfälle egy többlépcsős zuhatag, melynek tetején függőhíd és ennek közelében egy tengerszem található. Ez a túra az ínyencek számára is kihí­vást jelent. A teljes program közel 3,5 órás.

Ötödik nap: Hochwurzen – Budapest
Kicsekkolunk szállodánkból, és busszal utazunk a közelben lévő Rohrmoos településre, ahonnan 10 fős gondolákkal megyünk fel 1852 méter magasra. A Nagy Hochwurzen turistaúton teszünk egy közel másfél órás kirándulást. Ezt utána kipihenhetjük a hegyállomás hüttéjében, ahonnan mesés a kilátás a környező hegyekre, völgyekre. Aki akar innen mountain carral (háromkerekű hegyi gokart) jöhet le a hegyről. A lejövetel jól kiépített 7 kilométer hosszú hegyi murvás úton történik. Természetesen arra is van lehetőség, hogy felvonóval menjünk vissza a völgyállomásra. Programunk végén visszamegyünk autóbuszunkhoz, és hazaindulunk.

Fotók: Marjonhorn/ Pixabay// kordi_vahle/ Pixabay// Marjon Besteman/ Pixabay// kordula vahle/ Pixabay// kordula vahle/ Pixabay// Reinhold Schlager/ Pixabay// 1150199/ Pixabay