Gasztronómiai utazások: hedonista Puglia (1. rész)

Ki tudna ellenállni a pompás halakból, polipból, osztrigából, mozzarellából és ricottából készült ételeknek, vagy egy Anglicano del Vulture vörösbornak?

A KéK Travel kiemelt ajánlata az 1000 út utazási iroda katalógusából.

Első nap: Budapest – Bari
Budapestről utazunk a WizzAir járatával a napfényes Bariba, transzfer a szállásra.

Második nap: Matera – Castel del Monte
A délelőttöt Materaban, a Föld legrégebben lakott barlangvárosában töltjük; a települést 2019-ben Európai Kulturális Fővárosává választották. Ez egy barlangszerű város, amely mintha a bibliai időkbe repítene vissza – talán Olaszország legcsodálatosabb helye. A barlangi templomokban 11-14. századi bizánci freskók ejtenek ámulatba.

Matera egyik éttermében tipikus ízelítőt kapunk a helyi fogásokból, majd ebéd után a közeli Castel del Monteba utazunk. Itt megtekintjük Puglia kőkoronájának nevezett nyolcszögletű várat, melyet II. Frigyes német-római császár és szicíliai király építtetett az 1240-es években. A mészkőből épült vár ötvözi a nyugati várépítészet, a gótika és az iszlám jegyeit, sőt ókori motívumokat is találhatunk rajta (a vár az UNESCO világörökség része). Késő délután érkezünk vissza a szállásra.

Harmadik nap: Polignano Mare
Reggeli után egy kulináris mesterkurzuson veszünk részt, ahol egy hangulatos vidéki házban étel és borélményt szerezhetünk autentikus környezetben. Itt megtanuljuk, hogyan készül a tipikus olasz orecchiette tészta. Miközben panzerottit főzünk, házigazdáink elmesélik, milyen élményeket és titkokat őriztek meg nagyszüleiktől kapott régi hagyományokból. Főzés után közösen elfogyasztjuk ebédünket zamatos borok kíséretében.

Ebéd után Polignano Mare fehér városában sétálunk. A bájos település egy mészkőszikla tetején áll, ellenállva az Adria hullámzásának. A házak a meredek partfal szélén egyensúlyoznak, sokan a korzikai Bonifaciohoz hasonlítják a látványt. A legszebb fotót a szurdokot követve, a kavicsos tengerpartról készíthetjük el. A hangulatos óváros arab, bizánci, spanyol és normann múlt nyomait tárja fel, köztük az ősi városkát őrző négy őrtorony maradványait. A keskeny utcák között barangolva, fehérre meszelt házak és egy római kori híd is látható. Késő délután érkezünk vissza a szállásra.

Az út során érintett UNESCO Világörökségi helyszínek:
Castel Monte – Nyolcszögletű vár
Matera – régi városnegyed
Alborebello - trullok

Fotók: chatst2/ Pixabay// sebastiano/ Pixabay// Samuele Schirò/ Pixabay// wurliburli/ Pixabay// Sylabo/ Pixabay// Alissa De Leva/ Pixabay// Mirita/ Pixabay// / Pixabay// / Pixabay