Európai slágerutak: virágok és műemlékek (2. rész)

Körutazás Dél-Franciaországban és Észak-Olaszországban.

Ötödik nap: Arles - Nimes - Ponte du Gard - Avignon
Ezen a napon három olyan helyet is felkeresünk, mely a Világörökségek Listáján szerepel. Először Arles-ba lesz városnézés. Van Gogh is imádta ezt a várost, az egyik legtermékenyebb korszaka is ide kötődik. Megnézzük az Amphiteatrumot, az Ókori színházat, a St. Trophime templomot. Provence tartományban, a levendulák hazájában haladunk tovább. Aki haza akarja vinni ezt a különleges illatot, annak van lehetősége arra, hogy különböző kiszerelésekben vásároljon a környék jellegzetes virágait rejtő kis illatzsákokból. Nimes-be érve régi római emlékek fogadnak: Amphiteatrum, katedrális, belváros, Szt. Pál templom, Négyzetes ház.

Tovább utazva a világ leghíresebb vízvezetékét, a Pont du Gardot tekintjük meg. Ez a monumentális építmény a római építészet remekműve, melyet ma hídként használnak. Ezt követi a Pápaság volt központja, Avignon. A 14. században hét pápa lakott a ma is jó állapotban lévő palotában. Mellette látható a román és gótikus stílusú katedrális. Feltétlenül le kell fényképezniük még a városban a színházat, a városházát és a híres Csonkahidat. Szállásunk Avignon környékén lesz.

Hatodik nap: Orange - Sénanque - Torino
Orange városába indulunk reggel, utunkat végig a mediterrán növények látványa színezi. A központba érve megtekintjük a Diadalívet, majd a Világörökség Listáján is szereplő római kori antik színházat. Ellátogatunk a híres sénanque-i levendula kolostorba; a ciszterci szerzetesek 1178-ban alapították az apátságot. Az épületénél talán még érdekesebb a mellette látható levendulamező. Ezt követően folytatjuk utunkat Olaszországba, a szállásunk Torinónál lesz.

Hetedik nap: Torino - Milánó - Garda-tó
Délelőtt megtekintjük Torino látnivalóit: Dóm, a Szent Lepel kápolna (melyben őrzik a katolikus egyház híres ereklyéjét), a királyi palota és Kossuth Lajos lakóháza. Lombardia központjába, Milánóba kora délután érkezünk. Felkeressük a világ egyik legszebb templomát, a Dómot, majd a Scala épületét. Természetesen lesz szabadprogram is, mely során gyönyörködhetünk a divatvilág egyik vezető városának kirakataiban, ruhakölteményeiben. Milánói nézelődésünk után a Garda-tóhoz buszozunk. Desenzano del Gardában állunk meg, ahol sétálunk a tóparton. Ezt követően továbbutazunk a tó mentén, Verona környéki szállásunkat este érjük el.

Nyolcadik nap: Miramare kastély - Szlovénia - Budapest
Reggeli után hazafelé indulunk. Útközben egy kis kitérőt teszünk a Trieszt mellett lévő Miramare kastélyhoz, mely az osztrák császárok kedvelt üdülőhelye volt. Közvetlenül a tengerpartnál lévő, szépen berendezett kastély megtekintése után hazautazás Budapestre.

Fotók: Gilles Lagnel/ Pixabay// Ridoe/ Pixabay// snail_makes_art/ Pixabay// Hans Braxmeier/ Pixabay// SplitShire/ Pixabay// cococc/ Pixabay// joecrupier/ Pixabay