Északi utak: atomjégtörővel az Északi-sarkra

A világ legnagyobb atommeghajtású jégtörőjével utazhat a Föld legkülönlegesebb és legizoláltabb kontinensére.

A KéK Travel kiemelt ajánlata az 1000 út utazási iroda katalógusából.

Első nap: Murmanszk
Murmanszkba történő érkezés után transzfer a szállodába.

Második nap: behajózás
Beszállás a világ legerősebb, 50 Éves Győzelem nevű hajóra. Rövidesen elhagyjuk a kontinenst és felkészülünk a sarkvidéki kalandokra – irány az Északi-sark!

Harmadik nap: a Barents-tenger
Az expedíciós legénység eligazítást tart a partraszállás sajátosságairól és az atomjégtörő, illetve a helikopter biztonsági előírásairól. Miután a legénység minden részletes tudnivalóba beavatott minket, következik a nap fénypontja: megmutatják a hajó szívét, az atommeghajtású hajógépet.

Negyedik, ötödik és hatodik nap: út az Északi-sark felé
A kolosszális hajó 75 000 lóerő segítségével töri maga előtt a több méter vastagságú jégtakarót, ahogy haladunk az Északi-sark felé. Ahogy az időjárási viszonyok engedik, kiszállunk a hajóból, és szétnézünk a hatalmas jégtakarón, vagy helikopterkirándulást teszünk az arktikus szigetvilágban. Akár a jégtakaróról, akár a levegőből fotózunk, ezek a felvételek garantáltan életünk legnagyszerűbb képei lesznek.

Hetedik nap: az Északi-sark
Az Északi-sarkon nincsenek égtájak, és az idő fogalma is átértékelődik. A kapitány pontosan a 90. szélességi körre kormányozza a hajót, ezzel megérkeztünk a földrajzi Északi-sarkra. Miután megállítják az óriási hajót, elhagyjuk a jégtörőt, és kilépünk az Északi-sark jegére, a világ tetejére. Azon szerencsések között, akik eljuthatnak ide, hagyomány, hogy kívánságait leírja, majd a papírt egy speciális fémkapszulába helyezik, amit az expedíciós vezető az óceánba dob. A napot az északi-sarki barbecue-party zárja.

Nyolcadik, kilencedik és tizedik nap: az orosz arktika szigetvilága
A megjelenő fehér sarki sirályok is azt sugallják, hogy szárazföld felé közeledünk; a régi felfedezőknek is hasonlóképpen mutathatták a sirályok a Ferenc József-föld közeledtét. Utunkat szabályok formájú jéghelyek, holdkráterekre emlékeztető alakzatok kísérik, mígnem elérjük a Ferenc József-földet. Itt kiváló alkalom nyílik a természetfotózásra: sziklaszirtek között röpködő madarakat, partokon lustálkodó fókákat és rozmárokat csodálhatunk meg – ha pedig szerencsénk van, jegesmedvéket is megfigyelhetünk.

Tizenegyedik, tizenkettedik és tizenharmadik nap: Barents-tenger - Murmanszk
Az atomjégtörő Murmanszk felé veszi az irányt. A hajó bárja az utazás utolsó napjaiban általában tele van, az utasok egymásnak tartanak élménybeszámolókat, fényképeket mutogatnak, kérdéseket tesznek fel a szakértőknek. A fedélzeten található medence, szauna és edzőterem szintén az utasok rendelkezésére áll.
A 13. napon kötünk ki Murmanszkban, majd transzfer a reptérre és repülés Moszkvába.

Tizennegyedik nap: Moszkva - Budapest
Utazás egyénileg Moszkvából repülővel.

Fotók: Сергей Боженко/ Pixabay// Mario Hagen/ Pixabay// Angie Agostino/ Pixabay// Nina Butts/ Pixabay// Artur Janas/ Pixabay