Éjféli napsütés (2. rész)

15 nap északon: Északi-fok, Koppenhága, Oslo, Helsinki, Stockholm.

Kilencedik nap: Hammerfest - Északi-fok (Nordkapp)
Délelőtt gyalog járjuk be Hammerfestet, a belvárost és a kikötőt. Délután az utolsó 120 kilométert tesszük meg az Északi-fokig. Keresztülhaladunk a vadregényes Sennalandon, a Porsangerfjord partján, majd elérjük Magerøya szigetét. A nap során számtalan alkalommal találkozunk sétáló rénszarvasokkal. Alagúton keresztül jutunk Honningsvágig, majd egy óra múlva elérjük az Északi-fokot. Itt az éjféli napsütésben lehet gyönyörködni, ha az időjárás lehetővé tesz.

Felejthetetlen élmény látni, ahogy Nap közeledik a horizont felé, és éjfél után elkezd emelkedni. A káprázatos természeti jelenséget a több mint 300 méter magas sziklaszirtről követhetjük, mely a kontinensünk legészakibb. Ezt követően a Nordkapp-csarnokban vásárolni és étkezni is lehet, és mindenki kap egy igazolást, miszerint az Északi-foknál, Európa legészakibb szárazföldi pontján járt.

Tizedik nap: Északi-fok - Finnország - Rovaniemi
Irány Finnország! A határt Karigasnieminél lépjük át, majd tovább haladunk dél felé, miközben az úttesten sétáló rénszarvasok mellett a fenyvesekkel és tavakkal díszített finn tájban gyönyörködhetünk. Finnországot nem véletlenül hívják az ezer tó országának – menet közben az érintetlen természet csodás látványa kíséri utunkat.

Tizenegyedik nap: Rovaniemi - Jyväskylä
Délelőtt az Északi-sarkkörön lévő Mikulás városkában nézelődünk, ahol ajándékok vásárlására is nyílik lehetőség. Emellett lehetőség nyílik közös fotó készítésére a Mikulással. Ezután továbbhaladunk Délre. Ouluban, a kellemes hangulatú kikötővárosban városnézést tartunk, este érjük el Jyväskylät, ahol a szállásunk lesz.

Tizenkettedik nap: Jyväskylä - Helsinki - Turku
A déli órákban érkezünk Helsinkibe, ahol hosszabb városnézés következik. A fő látnivalók a Sibelius-emlékmű, a Szenátus tér, a kikötő, a Sziklatemplom, majd rövid szabadprogramot követően indulunk Turkuba. Este hajózás be Svédország felé, az éjszakát a kompon töltjük.

Tizenharmadik nap: Stockholm
Korai reggeli a hajón, majd kikötés után kezdjük a városnézést Stockholmban. Fő látványosságok: Királyi palota, óváros, városháza, Olof Palme-emlékhely... Az érdeklődők megtekinthetik a zenés őrségváltást a királyi palotánál. Stockholmban nem mulaszthatjuk el a Vasa Múzeum felkeresését: Skandinávia leglátogatottabb kiállítóhelye őrzi II. Gusztáv Adolf fenséges hajóját, amely 333 hullámsírban eltöltött év után tekinthető meg. Továbbindulás a kikötőbe, éjszaka kompátkelés Lengyelországba.

Tizennegyedik nap: Gdansk - Lodz
A késő délelőtti órákban kötünk ki, majd bemegyünk Gdanskba, a több mint 1000 éves városba. Miután megnéztük a Mária-templomot, a Neptun-kutat és az óváros, folytatjuk az utunkat Lodzba.

Tizenötödik nap: Lodz - Krakkó - Budapest
Reggeli után Magyarország felé vesszük az irányt. Útközben megállunk az egyik legszebb lengyel városban, Krakkóban, és rövid sétát teszünk az óvárosban. Áthaladunk Szlovákián, és várhatóan az esti órákban érkezünk Budapestre.

Fotók: Michelle Maria/ Pixabay// Golfer/ Pixabay// Dieter Freese/ Pixabay// A P B/ Pixabay// Tapio Haaja / Pixabay// Reijo Telaranta/ Pixabay// David Mark/ Pixabay // Kate Lukianova/ Pixabay// Henryk Niestrój/ Pixabay