Éjféli napsütés (1. rész)

15 nap északon: Északi-fok, Koppenhága, Oslo, Helsinki, Stockholm.

Első nap: Budapest - Ausztria - Németország
Reggel indulás, majd Ausztrián át utazunk Németország felé. Bajorországban rövid kitérőt teszünk a Walhallához, ahol megtekinthetjük a híres német emberek csarnokát.

Második nap: Hamburg
Reggeli után Hamburg, Európa egyik leggazdagabb városa felé indulunk. A kikötői negyed hatalmas forgalmat bonyolít le. A belvárosban teszünk egy sétát, megnézzük a városházát (ez Európa legrégebbi városházája), majd továbbhaladva megtekintjük a Szt. Mihály evangélikus főtemplomot, melynek tornya több mint 130 méter magas. Szállás Hamburg körzetében.

Harmadik nap: Puttgarden - Rødby - Koppenhága
Reggel Puttgarden-Rødby útvonalon haladunk tovább, majd kompon kelünk át Dániába. Délben érkezünk Koppenhágába. Városnézés következik: az Amalienborg palota épületegyüttese (a királyi pár otthona), a városháza, sétálunk a Strøgeten, Európa egyik leghosszabb sétálóutcáján, felkeressük a Kerek Tornyot, Nyhavent és a Kis hableány szobrot. Délután folytatjuk utunkat, és Európa leghosszabb hídján jutunk át Svédországba.

Negyedik nap: Svédország - Oslo
Svédországban a tengerpart mentén haladunk Norvégia felé. A határátkelésnél a 420 méteres Svinesund-hídon megyünk át, ahonnan egy csodálatos fjord látványa tárul elénk. Oslóba érkezésünk után gyalogos és buszos városnézésre kerítünk sort (múzeumok, királyi palota, színház, parlament, Vigeland-szoborpark). Este, aki akar, sétálhat a hangulatos kikötői negyedben és a városközpontban, és élvezheti a világos estét.

Ötödik nap: Oslo - Lillehammer - Trondheim
Oslót elhagyva utazunk a Mjosa-tó mentén Lillehammerbe. Itt az olimpiai sísáncot és a különleges skanzent tekintjük meg. A skanzenben a norvég népi építészet jellegzetes darabjait állították ki. Ezt követően a csodaszép Gundbrandsdal-völgyön haladunk keresztül, melyet gyorsfolyású folyók, vízesések tagolnak.

Hatodik nap: Trondheim - Mo i Rana
Délelőtt Trondheimben tekintjük meg Norvégia legszebb gótikus katedrálisát, majd sétálunk egyet a központban. A Trondheim-fjord mentén haladunk Steinkjer felé, közben a festői Snasa-tavat is érintjük. Mo i Rana felé közeledve láthatunk több látványos vízesést, hófödte hegycsúcsokat, és egy fantasztikus fjellet.

Hetedik nap: Tromsø
Ezen a napon lép át a csoport az Északi-sarkkörön; megállunk fényképkészítés és sarkköri emléktárgyak vásárlása céljából, amelyre a sarkkörön kialakított boltban nyílik lehetőség. A mai utazásunk során fantasztikus hegyvonulatok, fjordok között haladunk, majd rövid pihenő következik a híres kikötővárosban, Narvikban. A szállás Észak-Norvégia egyik legkülönlegesebb fekvésű városánál, Tromsønél lesz.

Nyolcadik nap: Tromsø - Hammerfest
Utazás a csipkés észak-norvég partvonalon, utunkat fjordok és a Lyngen-Alpok keretezi. Altában megtekintjük a világörökség részét képező, több ezer éves sziklarajzokat. Szállásunk a világ legészakibb városának, Hammerfestnek a közelében lesz. Ha az időjárás engedi, már itt is lehet gyönyörködni az éjszakai napsütésben.

Fotók: John Huang/ Pixabay// liggraphy/ Pixabay// lutz6078/ Pixabay// Karsten Bergmann/ Pixabay// Nicole Pankalla/ Pixabay// Reinhard-Karl Üblacker/ Pixabay// Michelle Maria/ Pixabay// Michelle Maria/ Pixabay/ Pixabay// jacqueline macou/ Pixabay