Barangolás a toszkán tájakon (2. rész)

Toszkán csodák hét napon át.

Ötödik nap: Firenze
Az egész napot Firenzében töltjük. Mediciek, Michelangelo, Leonardo… csak néhány név, mely a város hírnevét dicsőíti. A nap során igyekszünk minél több élményt és látványt befogadni a meseszép város látnivalóiból. Firenze nemcsak a reneszánsz művészetek ékessége, hanem briliáns ékköve az őt körülölelő műemlékgyűrűnek is. Nagyszerű élményt jelent a 14-15. századi épületek között sétálni. Megcsodáljuk a világ harmadik legnagyobb katedrálisát, a Santa Maria Del Fiore-t.

Elkápráztatnak bennünket a XIV. századi Öreg hídon, a Ponte Vecchion található ékszerboltok. A főtéren többszáz éves szobrok közt sétálva – melyek közül a Dávid szobor másolata a legismertebb –, gyönyörködünk a reneszánsz művészek alkotásaiban. Lesz egy kis szabadidőnk is a nap végén, amikor kávézhatunk, vagy vásárolhatunk emléktárgyat, hogy arra tekintve mindig visszaemlékezzünk e csodás városra. Ezen kellemes élmények birtokában hagyjuk el a Mediciek fellegvárát. Este megyünk vissza szállásunkra.

Hatodik nap: Pisa - Lucca - Ferrara
Ma először az egykor jelentős tengeri hatalommal bíró Pisába látogatunk, ahol a Csodák mezején található Olaszország legszebb román kori épületegyüttese. A Ferde torony ismert látványa mellett a székesegyház és a Keresztelő Kápolna is mindenkit lenyűgöz. A Ferde torony belseje belépős látványosság, melyre a jegyeket jellemzően hónapokkal előre meg kell vásárolni.

A pisai turistatömeg után útba ejtünk egy csendes, nyugodt hangulatot árasztó várost, Luccát, mely Puccini szülővárosa. Útközben egy tipikus toszkán gazdaságot keresünk fel, ahol megkóstoljuk a helyi olívaolajat és a vidék jellegzetes borát, a Chiantit. Luccában a város nevezetességei mellett bepillantást kaphatunk az olaszok mindennapjaiba. Séta a központban, majd szabadidő a római kori Aréna helyén épült hangulatos főtéren. Lucca után Ferrarába megyünk a Pó asszonyaként emlegetett városba, mely a reneszánsz kor idején kapta mai képét. A települést körbe öleli a 15. században épült várfal, melynek nagy része ma is jó állapotban van. Központjában található a Castello Estense, a négy saroktornyú vár, melyet az Este-család építtetett.

Hetedik nap: Udine - Szlovénia - Budapest
Reggeli után hazafelé indulunk. Útközben megállunk, városnézés Udinében. Lefényképezhetjük a dózsék egykori palotáját, és a római, valamint a velencei időkből származó szobrokat és épületeket. Ezután a sikátorok közt sétálva felkeressük a régi piacteret, melyet freskómaradványokkal díszített épületek övezik. Programunk végén felsétálunk a várba, ahonnan jól láthatóak az Alpok vonulatai és a város. Udinét, majd Olaszországot elhagyva, Szlovénia érintésével jövünk vissza Magyarországra.

Fotók: pacomartinezclavel/ Pixabay// Openpics/ Pixabay// liliy2025/ Pixabay// schmidmatthieu/ Pixabay// vrolanas/ Pixabay// GiuseppeDio/ Pixabay