Az Aurin Leánykar kalandjai Dél-Európában (I. rész)

A felkérés

A Meeting Music koncertszervező iroda Európa számos országában szervez kórusversenyeket. A portugál Fundãoban tartott versenyt kétévente rendezik meg, és már néhány éve foglalkoztatott a gondolat, hogy részt vegyünk ezen a szakmai megmérettetésen. A nevezés mellett a Meeting Music segítségével sikerült leszervezni egy lisszaboni fellépést is, illetve tervben volt egy Madridhoz közeli városban is egy koncert. E program alapján a terv úgy alakult, hogy repülővel megyünk Lisszabonba, ahol adunk egy koncertet, majd busszal tovább a kórusverseny helyszínére, ahonnan szintén busszal utazunk Madridba, majd ismét repülővel jövünk haza Magyarországra.
A mediterrán szakmai úton a kórusverseny volt a legfontosabb esemény, és bár a versenyre tisztességesen felkészültünk, azonban egy 44 fős énekkar utazási feltételeinek anyagi biztosítása komoly anyagi terhet jelent. Ehhez segítséget pályázatok, szponzori támogatások, es nem utolsósorban a kék cégcsoport képviselője, asztalos tamás úr adott.

A tervezés

A program a következő lett: október 1-én indultunk Lisszabonba, majd október 9-én, Madridból jöttünk vissza. A kórusverseny négy napja alatt öt koncertet adtunk, s a verseny előtt még egyet Lisszabonban. A szállást a Meeting Music intézte Lisszabonban és a verseny alatt, a repülőjegyeket és a madridi szállást azonban nekünk kellett megoldani.

Ebben Pfliegel-Kerek Nóra nyújtott felbecsülhetetlen értékű segítséget. A KéK Travel irodavezetője valóságos detektívmunkát végzett, hogy a lehető legkedvezőbb feltételekkel kapjunk repülőjegyet, illetve szállást. Nóra szinte személyes ügyként kezelte utazásunkat, hiszen 44 lánynak szállást találni és jegyet foglalni nem könnyű feladat – valószínű, hogy nélküle nem sikerült volna. A szükséges biztosítások megkötésében szintén a KéK segített, a PTI-n keresztül tudtuk intézni a betegség-, baleset- és poggyászbiztosításokat, amelyekhez kedvezményes áron jutottunk hozzá. Szeptember elejére minden kérdés rendeződött, a kórus készen állt az útra.

Lisszabon: az első koncert

Sajnos a repülőgép másfél órás késéssel indult Ferihegyről, így az a rövid lisszaboni városnézés, amit az első estére terveztem, nem valósult meg. Másnap korán keltünk és kulturális túrára indultunk.
Előző este igyekeztem felkészülni az idegenvezető szerepére, bár a 12 kilométeres séta, ami végül megvalósult, nem volt rövidnek mondható. Megnéztük a Praça do Comércio-t, amelynek közepén József király lovas szobra áll, majd felmentünk a São Jorge kastélyba. A vár hihetetlen hely; egyrészt, mert teljesen eredeti állapotban maradt fent, másrészt gyönyörű panoráma nyílik innen Lisszabonra. Ezután lesétáltunk a tengerpartra, majd rövid szabadprogram következett – a lányok biztos szívesen maradtak volna még, de fel kellett készülnünk az esti fellépésre.

A koncert egy hegytetőn álló templomban (Chagas) került megrendezésre, maga a helyszín is inspiráló volt. Ezt a fellépést afféle főpróbaként kezeltük: azokat a kórusműveket adtuk elő, amelyekkel a versenyre készültünk. 30 perces műsort adtunk, s bár akadtak problémák a szervezési oldalon, nem csüggedtünk el emiatt, hiszen zenében mindig a maximumot kell nyújtani, ebben a műfajban nincsenek kompromisszumok.
A fellépés után visszatértünk a szállásra. A kórus egy része a szomszédos pizzériában vacsorázott, mások a szállón maradtak, megbeszéltük a koncertet, készültünk a másnapi indulásra. Sajnos kevés időnk volt csupán Lisszabonra, pedig a portugál főváros csodálatos hely, jó volna még visszatérni ide.