Az American Express Travel a globális utazási irányzatokról szóló 2023-as jelentése szerint az utazók többet terveznek turizmusra költeni 2023-ban, mint a megelőző évben.
A jelentés az Egyesült Államok, Ausztrália, Kanada, Mexikó, Japán, India és az Egyesült Királyság utazói körében végzett felmérés adatain alapul.
A válaszadók több mint fele (52%) idén több utazást tervez, mint tavaly, és a válaszadók 50 százaléka több pénzt tervez utazásra költeni 2023-ban, mint 2022-ben. A felmérésben részt vevő Y és Z generáció képviselőinek 84 százaléka előbb költene álomutazásra, mint egy új luxuscikk megvásárlására, és 79 százalékuk egyetért abban, hogy az utazás a költségvetés fontos eleme.
Az utazók körében egyre népszerűbb a set-jetting: a népszerű filmek, sorozatok és a közösségi média arra ösztönzik az embereket, hogy elutazzanak a képernyőn látott helyszínekre, például Olaszországba, Párizsba, a Yellowstone Nemzeti Parkba vagy Londonba. A gasztronómiai kínálat szintén meghatározó jelentőségű: legyen szó a legjobb éttermekről, helyi finomságokról vagy akár főzőtanfolyamokról, az emberek az alapján választják ki, merre utazzanak legközelebb, hogy ott mit fognak enni. Emellett egyre népszerűbbek a pihentető nyaralások, mivel az utazóknak fontos a mentális és fizikai egészségük megőrzése. Szintén népszerűek azok az utazások, amelyek eltérnek a megszokottól: a turisták a rejtett gyöngyszemeket keresnek, és látogatásuk során szeretnék támogatni a helyi közösséget.
„A nyaralások értékesek, és az utazók az érdeklődési körük köré szervezett, személyre szabott utazásokat részesítik előnyben, kezdve onnan, hogy az egész nyaralást egyetlen vacsorafoglaláshoz igazítják, odáig, hogy elkészítik a tökéletes videót a TikTokra” – mondja Audrey Hendley, az American Express Travel elnöke.
(American Express/ MTI)
A jelentés az Egyesült Államok, Ausztrália, Kanada, Mexikó, Japán, India és az Egyesült Királyság utazói körében végzett felmérés adatain alapul.
A válaszadók több mint fele (52%) idén több utazást tervez, mint tavaly, és a válaszadók 50 százaléka több pénzt tervez utazásra költeni 2023-ban, mint 2022-ben. A felmérésben részt vevő Y és Z generáció képviselőinek 84 százaléka előbb költene álomutazásra, mint egy új luxuscikk megvásárlására, és 79 százalékuk egyetért abban, hogy az utazás a költségvetés fontos eleme.
Az utazók körében egyre népszerűbb a set-jetting: a népszerű filmek, sorozatok és a közösségi média arra ösztönzik az embereket, hogy elutazzanak a képernyőn látott helyszínekre, például Olaszországba, Párizsba, a Yellowstone Nemzeti Parkba vagy Londonba. A gasztronómiai kínálat szintén meghatározó jelentőségű: legyen szó a legjobb éttermekről, helyi finomságokról vagy akár főzőtanfolyamokról, az emberek az alapján választják ki, merre utazzanak legközelebb, hogy ott mit fognak enni. Emellett egyre népszerűbbek a pihentető nyaralások, mivel az utazóknak fontos a mentális és fizikai egészségük megőrzése. Szintén népszerűek azok az utazások, amelyek eltérnek a megszokottól: a turisták a rejtett gyöngyszemeket keresnek, és látogatásuk során szeretnék támogatni a helyi közösséget.
„A nyaralások értékesek, és az utazók az érdeklődési körük köré szervezett, személyre szabott utazásokat részesítik előnyben, kezdve onnan, hogy az egész nyaralást egyetlen vacsorafoglaláshoz igazítják, odáig, hogy elkészítik a tökéletes videót a TikTokra” – mondja Audrey Hendley, az American Express Travel elnöke.
(American Express/ MTI)