Az Alpok kincsei: Ausztria, Németország és Svájc

Hajózás a Rajna-vízesésnél, látogatás Közép-Európa legszebb virágszigetén, káprázatos fényjáték a Swarovski kiállításon.

Első nap: Budapest - Hallstatt
Reggel indulás Ausztriába. Felső-Ausztriában lekanyarodunk a sztrádáról, innentől a Salzkammerguti-tavak között vezet utunk. Délután érkezünk Hallstatt festői városkájába; nem véletlenül tartják sokan Ausztria legszebb kisvárosának ezt a meseszép tóparti városkát, amely Salzkammergut régió közepén található, és az UNESCO Világörökségnek is része. Sétálunk a szűk kis utcák több évszázados épületei között, felkapaszkodunk a templomdombra, ahonnan mesés kilátás tárul elénk a tóra és a tavat övező hegyekre. Itt található a Csontkápolna is.

A város déli részéből rövid sétával érjük el a siklóvasút völgyi állomását, innen repülünk fel a sóhegy tetejére. A felső állomáshoz igen közel található a Rudolfsturm étterem és a kilátó, ahonnan lélegzetelállító panoráma nyílik. A meredek sziklák alatt, mintegy 360 méter mélyen fekszik a mesés kisvárost és a tó.

Második nap: Kufstein - Swarovski - Innsbruck
A délelőttöt a Tirol kapujának is nevezett Kufstein városában töltjük. Sétálunk a gyors folyású Inn partján, a főtér és a városháza megtekintése után a felvonó repít minket a várba. A várfalról gyönyörködhetünk a kilátásban, a Császár-toronyban berendezett Börtön Múzeum celláiban pedig több híres magyar raboskodott, mint Kazinczy, Wesselényi, Teleki Blanka vagy éppen Rózsa Sándor. A vár néprajzi kiállítása (őstörténet, néprajz, növény- és állatvilág, szakrális kincsek) is sok érdekességet ígér. A kufsteini tartózkodásunk végén pedig élvezhetjük a Hősök orgonájának hangjait.

Folytatva utunkat, egy különleges helyet keresünk fel: a Swarovski Kristálymúzeumot. A gyár mellett egy érdekes, interaktív kiállítást alakítottak ki.
Elhagyva Kufsteint, pár kilométer után elérjük Tirol központját, Innsbruckot. Itt a város nevezetességeivel ismerkedünk meg, mint a barokk és rokokó stílusban épült Hofburg, vagy az Aranytetős ház (Goldenes Dachl). A 15. században, I. Miksa császár uralkodása alatt készült az erkély, hogy feleségével onnan csodálhassák a központban zajló eseményeket. Ennek közelében épült a Hofkirche, ahol I. Miksa császár szarkofágja található.

Harmadik nap: Konstanz - Mainau - Stein am Rhein
Vorarlberg tartományon keresztül utazva érjük el a Bodeni-tavat. Ez a tó három országot is érint, méretét tekintve Közép-Európa harmadik legnagyobb tava. A tó déli részén haladva érkezünk meg még a délelőtti órákban Konstanzba, a híres zsinati helyszínre (ez a város már Németországban van). A városnézés után rövid buszozással érkezünk a káprázatos virágszigethez, a Boden-tóban található Mainauhoz. Kis hídon keresztül sétálunk be a lenyűgöző parkba, ahol több ezer virágzó növény található, a trópusi fajoktól a mamutfenyőkig. Kialakítottak egy pillangóházat is, ahol szebbnél szebb lepkék repkednek a látogatók körül.

Ezt követően tovább utazunk, hogy a több mint 2500 éves Stein am Rheint keressük fel (itt lép ki a Rajna a Boden-tóból). A csendes kisváros egyedülálló látványossága a mozgalmasságát tükröző, bájos, festett falú polgárházak sora a főutcán.

Negyedik nap: Schaffhausen - Rajna-vízesés - Zürich
Reggeli után felkeresünk egy érdekes helyet: Donaueschingenben, a Fürstenberg-kastély parkjában található az a medence, ahonnan a Duna folyót eredeztetik. Egy tábla is utal arra, hogy ez a Duna forrása. Németországot elhagyva visszautazunk Svájcba, annak is a híres óragyártási központját, Schaffhausent keressük fel. A buszról leszállva teszünk egy kellemes sétát, amely során felkeressük az eredeti szépségben megmaradt, 900 éves, kora román stílusú Mindenszentek katedrálist.

A várostól mindössze 3 kilométerre található Európa egyik legnagyobb vízesése, a Rheinfall, ahol átlagban 800 000 liter víz folyik le másodpercenként! Folytatva utunkat, rövid buszozás után érjük el Zürichet. Megtekintjük az óvárost; többek közt a Chagall-ablakokkal díszített Fraumünster templomot, a híres bankokkal és üzletekkel övezett Bahnhofstrasse-t, a monumentális Grossmünster katedrálist, a Limmat folyót, és nem utolsó sorban a hangulatos Zürichi-tó partját. A várost elhagyva lenyűgöző hegyek és tavak mentén érkezünk Ausztriába.

Ötödik nap: Salzburg - Hegyeshalom - Budapest
A mai délelőttöt már Salzburgban, a templomok városában, a csodálatos barokk építészeti emlékek között töltjük. Ez a város is az UNESCO Világörökség Listáján szereplő belvárossal rendelkezik. Gyalogos városnézésünk a Salzach folyó mindkét partjának látványosságait érinti.
Programunk befejezése után hazaindulás, érkezés Budapestre az esti órákban.

Fotók: Vined/ Pixabay// wurliburli/ Pixabay// Amorhunter / Pixabay// Duernsteiner/ Pixabay// suju/ Pixabay// Günter Grützner/ Pixabay// Rene Staempfli/ Pixabay// benko/ Pixabay// xuuxuu / Pixabay// Wolfgang Zimmel/ Pixabay