Az Amszterdamból induló KLM repülőgépekbe mostantól legalább fél százalékos arányban fenntartható kerozint töltenek, mivel ez plusz költséget jelent, ezért a KLM az út hosszától és a foglalt utazási osztálytól függően 1-12 eurót számol fel jegyenként.
A közlemény szerint a rövidtávú, turista osztályú jegyeknél 1 euró a plusz költség, míg 12 eurót a hosszútávú, üzleti osztályú utasok fizetnek. Ezt a foglalási rendszer automatikusan a jegy árához adja, a befolyó összeget kizárólag alternatív kerozin vásárlására fordítja a társaság.
Mindez a magyar utasokat is érinti, ugyanis a KLM naponta három járatot közlekedtet Amszterdamból Budapestre.
A plusz költség elszámolására azért van szükség, mert a fenntartható kerozin előállítása nagyon korlátozott, így négyszer annyiba kerül, mint a normál kerozin. A holland vállalat használt sütőolajból, vagy faipari melléktermékekből előállított üzemanyagot vásárol, a fél százalékos keveréshez szükséges mennyiséget már lekötötte.
Ugyanakkor jelezték, a fenntartható kerozin használata fontos, hiszen ez a teljes életciklusra vetítve legalább 75 százalékkal képes a szén-dioxid-kibocsátást csökkenteni a hagyományos tüzelőanyaghoz képest.
(MTI)
A közlemény szerint a rövidtávú, turista osztályú jegyeknél 1 euró a plusz költség, míg 12 eurót a hosszútávú, üzleti osztályú utasok fizetnek. Ezt a foglalási rendszer automatikusan a jegy árához adja, a befolyó összeget kizárólag alternatív kerozin vásárlására fordítja a társaság.
Mindez a magyar utasokat is érinti, ugyanis a KLM naponta három járatot közlekedtet Amszterdamból Budapestre.
A plusz költség elszámolására azért van szükség, mert a fenntartható kerozin előállítása nagyon korlátozott, így négyszer annyiba kerül, mint a normál kerozin. A holland vállalat használt sütőolajból, vagy faipari melléktermékekből előállított üzemanyagot vásárol, a fél százalékos keveréshez szükséges mennyiséget már lekötötte.
Ugyanakkor jelezték, a fenntartható kerozin használata fontos, hiszen ez a teljes életciklusra vetítve legalább 75 százalékkal képes a szén-dioxid-kibocsátást csökkenteni a hagyományos tüzelőanyaghoz képest.
(MTI)