Északi utak: Kelet-Kanada (1. rész)

Tizennégy nap az Atlanti-óceántól a Niagara vízesésig.

A KéK Travel kiemelt ajánlata az 1000 út utazási iroda katalógusából.

Első nap: Új-Skócia
A Liszt Ferenc reptérről indulunk a reggeli órákban, Halifaxba két átszállással érkezünk meg az esti órákban.

Második nap: Halifax
Reggel az UNESCO világörökségi védelem alatt álló Lunenburg városába utazunk; a déli part legérintetlenebb halásztelepülése a 18. században betelepült német, svájci és hugenotta bevándorlók máig élő skanzenje. Látogatást teszünk az Atlanti Halászati Múzeumban, majd sétálunk az ódon utcákon. Hazaúton pihenőt tartunk az álomszép Peggy’s Cove halászfaluban, megnézzük a híres világítótornyot. Délután sétát teszünk Halifaxban, s közben megismerhetjük a főváros történelmét a 17. századig visszamenően.

Meglátogatjuk a város fölé magasodó Citadel Hill robosztus erődjét, ahonnan szerencsés esetben nagyszerű panorámafényképeket készíthetünk. Megnézzük az ikonikus óratornyot, az 1803-ban Londonból, Edward kenti herceg által küldött, s azóta zavartalanul működő Town Clockot. Útba ejtjük az 1749-ben átadott St. Paul templomot, majd a viktoriánus Barrington Streetet, este pedig a hangulatos kikötőnegyedet nézzük meg.

Harmadik nap: New Brunswick
Délelőtti szabadidő Új-Skócia belvárosában, majd kora délutáni elutazás vonattal (VIA Rail Economy Class) Moncton városába, Kanada egyik legjelentősebb vasúti központjába, becenevén Hub Citybe. Koraeste érkezünk Monctonba, ahol elfoglaljuk szállodai szobáinkat.

Negyedik nap: Prince Edward Island - Charlottetown
Reggeli utáni 12,9 kilométer hosszú Confederation Bridge hídhoz. A műszaki gigász fotózása, majd utazás a hídon, 40-60 méter magasságban az óceán felett a Prince Edward-szigetre, Kanada legkisebb tartományába. Az 5660 négyzetkilométer területű, 143 000 lakosú miniállam legnagyobb települése, az 1764-ben alapított, 36 000 lakosú Charlottetown Észak-Amerika egyetlen gyalog bejárható fővárosa. Hosszú sétát teszünk, amely során érintjük a legfontosabb nevezetességeket: Viktória királynő Park, Fanningbank (Government House), Provincial Government Building, St. Dunstan’s Bazilika.

Ötödik nap: Fundy-öböl
Reggeli után New Brunswick festői déli partvidékére, a világhírű Fundy-öbölhöz utazunk.  A tartományt Új-Skóciától elválasztó öböl nevezetes látványossága a Hopewell Rocks sziklaképződmény: a 20 méter magas sziklákat a vízmozgás, az apály-dagály ereje forgácsolta a ma látható alakjukra. Ezt követően utazást teszünk a tűhegyes Barn Mars-szigeten Fundy’s Cape Enrage-fokához, az 1840-ben átadott világítótoronyhoz. Felfedezőutunkat a Waterside fövenyein, a Salmon River folyó torkolatához, a 232 lakosú Alma halászfaluban folytatjuk. Itt megtörténhet az Alma- és Collins Lobster üzletek homárkínálatának összehasonlítása, majd sétát teszünk a bájos kikötőben és a Lazac folyó hídján.

Következő állomásunk a Fundy Nemzeti Park: a természetvédelmi terület a felföldi hegyek és az óceán randevúhelye, drámai sziklákkal, fenyves- és lombhullató erdőkkel, több mint kéttucat vízeséssel. Az itteni lobhullató erdőkben Kanada két legismertebb természeti szimbóluma, a juharfa és a hód egyaránt jól érzi magát.
Délután Moncton pályaudvarára megyünk, és megkezdjük a közel 850 kilométer hosszú, 15 órás vonatozást Québec felé.

Hatodik nap: Québec
Megérkezést követően transzfer a hotelbe, majd felkészülünk a városnézésre. A 800 000 lakosú főváros Észak-Amerika egyetlen fallal körülvett települése; a falat 1608 és 1763 között a franciák, majd ezt követően a britek építették, először az angolok, majd az amerikaiak ellen. Québec óvárosa (Vieux-Québec) UNESCO világörökségi védelem alatt álló, középkori hangulatú kincs, a jól elkülöníthető Haute-Ville (Felsőváros) és Basse-Ville (Alsóváros) negyedekkel. Sétát teszünk a La Citadelle-re, élvezve a város panorámáját. A szobákat délután foglaljuk el, ezt követően szabadprogram következik.

Fotók: lumix2004/ Pixabay// Wayne Linton/ Pixabay// Graham Hobste/ Pixabay// Graham Hobster/ Pixabay// Graham Hobster/ Pixabay// JoeBreuer/ Pixabay// / Pixabay