Északi utak: Alaszka, az óriások vadonja (1. rész)

Utazzon a híres magyar vadászíró, Széchenyi Zsigmond nyomában, fedezze fel Alaszka természeti szépségeit és vadvilágát!

A KéK Travel kiemelt ajánlata az 1000 út utazási iroda katalógusából.

Első nap: Budapest - Anchorage
Indulás a déli órákban a Liszt Ferenc reptérről, menetrend szerint járattal, Seattle-i átszállással. Késő este érkezünk Anchorage-ba, majd 25 perces transzfer után elfoglaljuk a szállásunkat.

Második nap: Seward jégszekrénye
A 250 000 lakosú város az Anchorage Teknő közepén fekszik, a Cook-öböl partján, a hófödte Chugach-hegység vonulatainak ölelésében. A város szokatlanul nagy parkokkal és természetvédelmi területekkel rendelkezik, ötvözve az amerikai nagyvárosok és a háborítatlan északi vadon hangulatát.

A kiadós reggeli után városnézésre indulunk, érintve az Eisenhower szobrot, a Town Square Parkot, a 4th Avenue Színház art deco épületét, majd a Szövetségi hivatalokat. Megnézünk néhány aranyüzletet (nyers aranyrögöket is kézbe vehetünk), prém- és rozmáragyar-boltot. Ezt követően rövid sétát teszünk a Tony Knowles Coastal Trail mentén a tengerparton, Cook kapitány emlékművének  fényképezésével. Délután meglátogatjuk a gazdag gyűjteményt gondozó Anchorage Múzeumot, ahol betekintést kapatunk Alaszka indián- és eszkimótörzseinek múltjába és életébe.

Harmadik nap: irány a Denali!
Reggel indulunk Talkeetna hangulatos kisvárosába, amelyet Denali kapujának neveznek. Sétát teszünk a gyors sodrású Susitna folyó partján, majd meglátogatjuk a Ranger Központot. A következő állomásunk Trapper Creek tanyaközpontja, az időjárási viszonyoktól függően fotózás következik a DenaliViewpoint Southnál, illetve Denali Viewpoint Northnál.
A Denali Nemzeti Parkhoz kora délután érkezünk. Az Aleut-szigetek folytatásaként, a Denali-törésvonal mentén feltornyosult, 6194 méter magas óriáshegység relatív szintkülönbsége meghaladja a Mount Everest csoportét, tiszta időben lélegzetelállító háttérpanorámát nyújt.

Negyedik nap: Fairbanks fehér éjszakái
Ha az időjárás megengedi, lehetőség nyílik 70 perces reggeli sétarepülésre a Mt. McKinley körül. Délelőtt elindulunk Fairbanksben, Alaszka legészakibb egyetemi központjába (az út körülbelül 2,5 óra). Itt sétát teszünk a Chena folyó melletti parkban és az óvárosban, fényképeket készíthetünk a Yukon Quest központnál, majd a Pioneers szobornál. A város rendkívül színvonalas információs és kulturális központját szintén meglátogatjuk, majd visszautazunk a szálláshelyre a verőfényes esti órákban, rövid megállással Nenana városkájában.

Ötödik nap: a grizzlyk birodalmában
A Denali-hegység előterét elfoglaló tajgát és tundrát az óriások uralják: a világon sehol sem figyelhető meg nagyobb tömegben grizzly medve vagy jávorszarvas, mint itt. A nemzeti park területén 650 arktikus növényfajt tartanak számon, a körültekintő természetjárók a fehér kosok mellett hiúzokat vagy rozsomákokat is fényképezhetnek. A nemzeti park belső útvonalain csak helyi buszok közlekedhetnek, számos megállóval a látványosabb pontokon.

Reggeli indulunk a nemzeti park belső területeire, ahol számos kiszállóponton megállunk, majd a park bejáratától 130 kilométerre lévő Wander Lakes tónál teszünk egy sétát, mielőtt visszaindulunk a Thorofare-hágóhoz (innen nyílik a legszebb kilátás a Mc Kinley folyóvölgyre és a Muldrow-gleccserre). Délután a Toklat folyó völgyében utazunk, a parkot a kora esti órákban hagyjuk el.

Fotók: Jeffrey Turner/ Pixabay// madcty/ Pixabay// David Mark/ Pixabay// clink7/ Pixabay// David Mark/ Pixabay// Orna Wachman/ Pixabay// Barbara Jackson/ Pixabay