Peru: az inka kultúra felfedezése (1. rész)

A KéK Travel kiemelt ajánlata az 1000 út utazási iroda katalógusából.

Első nap: Budapest – Lima
Utazás menetrend szerinti járattal, európai átszállással Limába, Peru fővárosába. Érkezés után transzfer a szállodába. Szállásunk Lima Miraflores nevű városrészében található.

Második nap: Lima – Arequipa
Délelőtt transzfer a repülőtérre és utazás Arequipaba. Városnézés a három vulkán lábánál található Arequipában. Előttünk magasodik a Misti Vulcano 5822 méter magas csúcsa, a kihagyhatatlan látványosság háttérben az év nagy részében havas csúcsokkal. A spanyolok a területen uralkodó kellemes klíma miatt építették ide a várost. A városnézés során kívülről megnézzük a 17. században épült katedrálist, az elegáns Plaza de Armas teret, ahol pálmafák, kertek, szökőkutak, hangulatos éttermek és egy barokk stílusban épült 17. századi jezsuita templom található. Ebéd Arequipai tipikus étteremben. Busszal elmegyünk a közeli a Yanauhara kilátóponthoz, ami tökéletes hely fotók készítésére. Három vulkán látványa fogad bennünket: a Misti (5821 m), a Chachani (6075 m) és a Pichu Pichu (5664 m). Ezt követően szabadidő, amely ideális a pihenésre vagy a Santa Catalina kolostor, illetve a gleccserbe fagyott inka lány, Juanita meglátogatására.

Harmadik nap: Arequipa – Puno
Reggel 7 órakor indulunk az Andok hegyláncain keresztül autóbusszal Punóba, a perui folklór Titicaca-tó parti fővárosába. Utunk során vikunya, láma és alpaka csordákat csodálhatunk meg. A Titicaca-tó a világ legmagasabban fekvő hajózható tava, amelynek felszínén húzódik a perui-bolíviai határ. Az inka legenda szerint a tóból léptek elő az inka császárság titokzatos alapítói, Manco Cápac és Mama Ocllo. Délutánra érünk Puno kikötőjébe, ahonnan hajókirándulásra indulunk a totora nádból készült Uros-szigetekhez. Naplemente a Titicaca-tónál.

Negyedik nap: Puno – Cusco
Reggeli után fél 8-kor, az inkák szerinti világ köldökébe, Cuscóba indulunk. Festői tájakon vezet az utunk. Az út során megtekintjük a világ legmagasabban fekvő piacát (4313 m). Útközben megtekintjük azt a hegyet is, ahonnan az Amazonas folyó ered. Svédasztalos ebédünket Sicuaniban, a déli völgyben, egy hangulatos étteremben fogyasztjuk el. Megállunk Raqchiban, az egykori inka adminisztratív központban. Az esti órákban érkezünk meg Cuscóba, a Tahuantinsuyu fővárosába.