Keresztül Dél-Amerikán (2. rész)

Peru, Paraguay, Brazília és Argentína.

Kilencedik nap: Cusco - Lima
Transzfer a repülőtérre, majd elrepülünk Limába. A bő egyórás repülőút után transzfer a központba, és elkezdjük a városnézést. Limát az 1746-os földrengés szinte teljes egészében elpusztította, így kevés épület és palota maradt meg a korai időkből. A Fő tér, a Plaza de Armas az elnöki palotával és a városházával ma is őrzi az egykori pompát, majd felkeressük a Csendes-óceán partját, a Ferencesek templomát és kolostorát.

Tizedik nap: Asuncion
Érkezés a kora reggeli órákban, transzfer a repülőtérről a városi szállodánkba, szobák elfoglalása és pihenés. A négyórás városnézést kora délután indítjuk; először Asuncionba, Dél-Amerika legrégebbi városába megyünk, amit a Városok Anyjának is hívnak. Főbb nevezetességek: Paraguay hőseinek Pantheonja, Elnöki palota, Szenátus épülete, Katedrális, vasútállomás, kikötő. Elmegyünk a város legnagyobb piacára, ahol számos kézműves termék között válogathatunk.

Tizenegyedik nap: Asuncion - Monday’s Fall - Iguazu
A reggeli után elhagyjuk Paraguay fővárosát, és autóbusszal indulunk Brazília felé. Útközben megállunk egy kisvárosban, ahol helyi ételeket kóstolhatunk. A brazil határ előtt, még Paraguayban megtekintünk egy szép vízesést, a Monday’s Fallst. Az azonos nevet viselő nemzeti park területén található vízesés 45 méter magas és 120 méter széles. A vízesés megtekintése után továbbutazunk a mindössze 24 kilométerre fekvő Foz do Iguacuba, ahol elfoglaljuk szállásunkat.

Tizenkettedik nap: Iguazu - Argentína - Brazília
Reggel lépünk át Argentínába, először az Iguazu-vízesés argentin oldalához látogatunk el. A vízesés mintegy 270 zuhatagból áll, és 70 nagyobb egységre oszlik. A folyó mentén kialakított ösvényeken haladunk, gyönyörködve az UNESCO Világörökségek Listáján is szereplő zuhatag látványában. A legnagyobb és leglátványosabb az Ördögtorok vízesés, ahol 4 kilométer szélességben zubog alá a víz.

Tizenharmadik nap: Iguazu - Rio de Janeiro
Délelőtt autóbuszos kirándulást teszünk az Iguazu-vízesés brazil oldalához, ahol szemből látható a lenyűgöző Ördögtorok zuhatag. Ezt követően menetrend függvényében transzfer a repülőtérre – irány Rio de Janeiro!

Tizennegyedik nap: Rio de Janeiro
Délelőtt fakultatív városnézés Rióban. Megtekintjük a széles homokos tengerparti szakaszt, a Copacabanát és az Ipanemát. Megnézzük a modern katedrálist, ezt követi a Sambadrom, melyet hatalmas tribünök szegélyeznek (itt rendezik a Riói Karnevál nagy felvonulását, a szamba iskolák bemutatóját). Ezután drótkötélpályán, átszállással megyünk fel Brazília egyik jelképére, a Cukorsüveg-hegyre. A hegy meredeken emelkedik a Guanabara-öböl fölé. Káprázatos kilátás nyílik innen a Copacabanara, az Atlanti-óceánra, a városra és a Krisztus szoborra.

Tizenötödik nap: Rio de Janeiro - Európa
A Tijuca őserdőn, a világ legnagyobb városi őserdőjén keresztülhaladva megyünk fel a Corcovado-hegyre. A hegy 710 méterrel emelkedik a város fölé; lenyűgöző a 38 méter magas, 1145 tonnás Krisztus szobor lábainál állni, és gyönyörködni a fantasztikus panorámában. Ezt követően transzfer a repülőtérre, majd hazautazás (éjszaka a repülőn).

Tizenhatodik nap: Budapest
Hazaérkezés menetrend függvényében Budapestre.

Fotók: Jaesung An/ Pixabay// Felipe Lopez/ Pixabay// Viktor Kisman/ Pixabay// Poswiecie / Pixabay // Nancy Martinez/ Pixabay// David Mark/ Pixabay// Pat_Scrap/ Pixabay// Werner Sidler/ Pixabay// Daniele Da Luz/ Pixabay