Mesés Indokína: Vietnám, Laosz és Kambodzsa (1. rész)

Hajózzunk a Halong-öbölben, nézzük meg a naplementét Angkor Wat mitikus templomainál, hajózzunk a Mekong folyón!

Első nap: Budapest - Saigon
Átszállással utazunk Vietnám legnagyobb városába, Saigonba. Éjszaka a repülőn.

Második nap: Saigon
Saigon volt a fővárosa Dél-Vietnámnak (az egyesülés után Hanoi lett a főváros), de ezt követően is fontos kereskedelmi és gazdasági központ maradt. Megérkezés után buszos városnézés és transzfer a szállodába. Megtekintjük kívülről az egykori elnöki palotát, mely a háború idején katonai főhadiszállás volt. Lefényképezhetjük a szép Főposta épületét, a Notre Dame-templomot is. Szállás Saigonban.

Harmadik nap: Saigon - Mekong Delta - Saigon
A Mekong Kínában ered és keresztülfolyik Délkelet-Ázsián, Saigon után ömlik a Dél-Kínai-tengerbe. Ben Tre városkából külön kishajóval járjuk be a vidéket. A Cai Son és Thanh Nhon csatornák mentén helyi családokat látogatunk meg, akik kókuszból készítenek különféle termékeket. Biciklivel vagy motorral folytatjuk utunkat rizsföldeken át, ebédelünk egy helyi étteremben, majd a délután hátralévő részében ismét a csatornákon hajózva megnézünk egy rizsfeldolgozó manufaktúrát. Késő délután térünk vissza Saigonba.

Negyedik nap: Saigon - Hanoi
Repülés Hanoiba, délután városnézés: Ho Chi Minh mauzóleum, Egyoszlopos Pagoda, Irodalom Temploma, mely az ország első egyeteme volt. Délután az Etnológiai Múzeumban teszünk látogatást, amely Vietnám történelmének relikviáit mutatja be, majd egy tradicionális riksás városnézésen veszünk részt a régi negyedben. Ezután a Sword-tóhoz megyünk, ahol a tó közepén egy csodás templom található, és egy fahíd köti össze a parttal. Este vacsora egy tradicionális helyi étteremben, szállás Hanoiban.

Ötödik nap: Hanoi - Halong-öböl
Ma a világörökség részeként számon tartott Halong-öbölhöz buszozunk. A Dél- Kínai-tenger északi részén található ez a káprázatos hely. Fantasztikus sziklák közt halad vitorláshajónk: több mint 3000 csodaszép, zöld növényzettel benőtt szikla áll a hatalmas öbölben. A nap során lesz fürdési lehetőség is.

Hatodik nap: Halong-öböl - Hanoi - Luang Prabang
Reggel folytatjuk a hajózást a meseszép sziklák között. Visszatérünk a kikötőbe, majd transzfer a repülőtérre, elutazás Laosz leghíresebb városába, Luang Prabangba.

Fotók: Thomas G./ Pixabay// Peggy/ Pixabay// Duy Nguyễn Đăng/ Pixabay// Quang Nguyen Vinh/ Pixabay// Huỳnh Mai Nguyễn/ Pixabay// Thomas G./ Pixabay// Erik Karits/ Pixabay