A Nemzetközi Légi Szállítási Szövetség becslése szerint csaknem 30 milliárd dollár kárt okozhatnak a légiközlekedésben a koronavírus-járvány miatt bevezetett közlekedési korlátozások.
A montreáli székhelyű kereskedelmi szervezet csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az ázsia-óceániai régióban 27,8 milliárd dollár bevétel-kiesés lehet, amelynek legnagyobb részét, 13 milliárd dollárt a kínai légitársaságok szenvedhetik el.
A IATA tavaly decemberben még 4,8 százalékos forgalomnövekedést becsült ebbe a régióba, de a koronavírus miatt 13 százalékos a csökkenés, így éves szinten 8,2 százalékos visszaesés várható az utasforgalomban.
Globálisan a szervezet további 1,5 milliárd dollár kieső bevétellel kalkulál, ha a vírus nem terjed tovább, és a forgalom gyengülése csak a kínai járatokat érinti. Így a globális kár 29,3 milliárd dollár lehet, a forgalom pedig 0,6 százalékkal csökkenhet, holott tavaly év végén még 4,1 százalékos növekedést prognosztizált a IATA.
Közölték továbbá, egyelőre korai lenne megbecsülni, hogy ez a mértékű bevételkiesés mekkora hatással lesz az iparág jövedelmezőségére, a végső hatás nagyban függ a különböző kormányzati pénzügyi támogatásoktól is.
(MTI)
A montreáli székhelyű kereskedelmi szervezet csütörtöki, MTI-hez eljuttatott közleménye szerint az ázsia-óceániai régióban 27,8 milliárd dollár bevétel-kiesés lehet, amelynek legnagyobb részét, 13 milliárd dollárt a kínai légitársaságok szenvedhetik el.
A IATA tavaly decemberben még 4,8 százalékos forgalomnövekedést becsült ebbe a régióba, de a koronavírus miatt 13 százalékos a csökkenés, így éves szinten 8,2 százalékos visszaesés várható az utasforgalomban.
Globálisan a szervezet további 1,5 milliárd dollár kieső bevétellel kalkulál, ha a vírus nem terjed tovább, és a forgalom gyengülése csak a kínai járatokat érinti. Így a globális kár 29,3 milliárd dollár lehet, a forgalom pedig 0,6 százalékkal csökkenhet, holott tavaly év végén még 4,1 százalékos növekedést prognosztizált a IATA.
Közölték továbbá, egyelőre korai lenne megbecsülni, hogy ez a mértékű bevételkiesés mekkora hatással lesz az iparág jövedelmezőségére, a végső hatás nagyban függ a különböző kormányzati pénzügyi támogatásoktól is.
(MTI)