Grúzia, a borok hazája (1. rész)

Ismerjük meg az ősi múlttal rendelkező ország világörökségi emlékeit, a grúz borászat méltán híres, különleges agyagedényekben érlelt vörösborait!

A KéK Travel kiemelt ajánlata az 1000 út utazási iroda katalógusából.

Első nap: Budapest - Kutaiszi
Elutazás Budapestről, érkezés Kutaiszibe másnap.

Második nap: Kutaiszi - Gori -Tbiliszi
Érkezés után Grúzia fővárosába, Tbiliszibe utazunk. Útközben közösen megreggelizünk, majd pihenő Goriban. A számos látnivaló ellenére a város a híres szülöttjéről, Sztálinról vált híressé. Megtekintjük Sztálin szülőházát, a múzeumot, és azt a vasúti kocsit, amelyet csak a Generális használt. Ezután a középkori fellegvárhoz sétálunk. Innen Uplistsikhebe utazunk, ahol az i.e. 6-11. században alapított sziklaszirt-várost nézzük meg. Délutáni érkezünk Tbiliszibe, közös vacsora. Szállás Tbilisziben.

Harmadik nap: Tbiliszi
Reggeli után Tbiliszi felfedezésére indulunk. A városnézést az óvárosban kezdjük, a szűk kis utcákban lépten-nyomon ősi időkből származó látnivalókba botlunk. A Metekhi templom után elsétálunk a zsinagógához, a Szioni Székesegyházhoz, a Béke hídjához és az Ancsiszkáti templomhoz. Ezután – kedvező időjárási viszonyok esetén - libegővel érjük el a Grúzia Anyja szobrát, ahonnan leereszkedve a Nurikala erődöt is érintjük, innen nyílik a legszebb kilátás a városra. Ezután a híres kénfürdőkhöz látogatunk el. Délután a modern városrészben sétálunk, este közös vacsora.

Negyedik nap: Sighnaghi - Kvareli - Tbiliszi
Reggeli után Grúzia leghíresebb bortermelő vidékére, a Kakheti régióba utazunk. A bortermelés során nagy figyelmet fordítanak a tradicionális borkészítés és a korszerű technológia harmonikus összhangjára. A grúz borok feltehetően a történelem legrégebbi borai, a bortermelés eredetét a mai Grúziából származtatják. Első állomásunk Sighnaghi, ahonnan csodálatos a kilátás az Alazani-völgyre, a szőlőtermelő területekre, valamint a Kaukázus csúcsaira. A várost egy erődrendszer veszi körül, a házak díszített tetőikkel és erkélyeikkel ragadják meg a figyelmünket. A séta után felfedezünk egy 300 éves boros pincét, ahol napjainkban is az ókori hagyományok szerint készül a bor. Ezután Kvareli környékén meglátogatunk egy helyi családot, megismerjük a gazdálkodók életét, majd házias grillételeket és borokat fogyasztunk el. Délután érkezünk Khareba sziklába vájt pincészetébe. Itt megkóstoljuk Grúzia leghíresebb borát, a Kindzmaraulit. Erős aroma és kellemesen bársonyos, harmonikus ízek jellemzik. Este közös vacsora Tbilisziben.

Fotók: mostafa meraji/ Pixabay// falco/ Pixabay// Makalu/ Pixabay// Richard Mcall/ Pixabay