Extrém utak: Bajkonur, a csillagok városa

Feledhetetlen látogatás az űrkikötőben.

A KéK Travel kiemelt ajánlata az 1000 út utazási iroda katalógusából.

Első nap: érkezés Bajkonurba
Moszkvai átszállással érkezünk Bajkonur városába. Találkozás a helyi angol nyelvű koordinátorral. Transzfer a szállodába és szálláshely elfoglalása. Szabadidő után Nemzetközi Űriskola ellátogatása, majd szabadprogram és pihenés.

Második nap: Bajkonur
Reggeli után transzfer az űrállomás területére, ahol megtekintjük a történelmi Gagarin útvonalat, amelyen az űrhajókat szállítják. Transzfer az indítóállomásra, ahol megtekintjük egy űrhajó startra való felkészítését. Ezután ellátogatunk a Bajkonuri Űrrepülőtér Történelmi Múzeumába, majd Jurij Gagarin és Szergej Koroljov emlékházat tekintjük meg.
Az űrállomás múzeumi komplexumának megtekintése után rövid program keretein belül városnézés Bajkonur városában.

Harmadik nap: Bajkonur
Reggeli után transzfer az űrállomásra; a mai napon bejárjuk az űrállomás teljes területét.

Negyedik nap: Bajkonur
Reggeli után a Bajkonuri Történelmi Múzeumba megyünk, és megtekintjük a múzeum szovjet és orosz űrrepüléssel foglalkozó tárlatait. Ezt követően transzfer a városba, majd ebéd után a központi piacra megyünk, ahol rengeteg szuvenír közül válogathatunk. A piacot elhagyva nagy sétát teszünk a történelmi űrhajósak sugárútján.

Ötödik nap: Bajkonur – Budapest
Reggeli után megtekintjük a legénység szkafanderben való kivonulását, és részesei lehetünk az ünnepies búcsúnak. Majd transzfer az indítást megfigyelő pontra, ahol két kilométer távolságból figyelhetjük meg a nagy pillanatot, az űrhajó felszállását! A sikeres indítás után egészen közel megyünk a kilövőállomáshoz, ahol még érezhetjük a meleg Gagarin Indítót egy órával a kilövés után. Visszatérés a városba, majd transzfer a repülőtérre; moszkvai átszállással érkezés Budapestre.