A Felkelő Nap birodalma (1. rész)

Japán a 21. században is borzongatóan egzotikus, kibogozhatatlanul rejtélyes és csábítóan izgalmas ország.

A KéK Travel kiemelt ajánlata az 1000 út utazási iroda katalógusából.

Első és második nap: Budapest - Oszaka
Elutazás menetrendszerinti járattal, átszállással Osakába. Másnap délutáni érkezés után transzfer a szállodába.

Harmadik nap: Oszaka - Hirosima
Reggeli után autóbusszal Kurashikibe utazunk. Sétét teszünk a hangulatos, csatornákkal szabdalt óvárosban, majd továbbindulunk Hiroshimába. Ellátogatunk a Béke Emlékparkba, melyet az 1945-ös első atombomba támadás emlékére építettek, azóta is a békére való törekvés jelképe. Korábban itt volt a város közigazgatási és kereskedelmi központja; a parkban található az Emlékmúzeum és az Atombomba-dóm is, a hajdani kiállítóterem, mely ma világörökségi helyszín.

Negyedik nap: Miyajima - Oszaka
Reggel komppal kelünk át a Miyajima szigetén álló Itsukusima sintó szentélyhez (világörökségi helyszín). Legismertebb része a dagálykor vízben álló, kámforfából készült díszkapu, a Torii, mely Japán egyik jelképévé vált. A szigetet tavasszal a rózsaszín virágoktól roskadozó cseresznyefák, ősszel pedig a bíborszínű juharfák díszítik, a Momijiyama Parkban sétálva gyönyörködhetünk a látványban.
Délután visszaindulunk Osakába, útközben megállunk fotózni a Himeji kastélynál, melyet hófehér falairól már messziről megismerhetünk (emiatt kapta a Fehér kócsag nevet); az épület szintén a világörökség része. Kobe kikötőjének érintésével visszaérkezünk Osakába, transzfer a szállodába.

Ötödik nap: Oszaka - Kiotó
Másnap felkeressük a város közepén álló, parkkal szegélyezett Osaka kastélyt, majd Japán egyik legrégebbi szentélyét, a 3. században épült Sumiyoshi Taisha szentélyt. Ezt követően továbbutazunk Kiotóba, Japán kulturális központjába. A tradicionális művészet és a kultúra kiemelt szerepet kap a város életében: a település több mint 1600 buddhista templomával és 270 sintó szentélyével egyike a világ legnagyobb kulturális kincseinek. Ellátogatunk a világörökség részét képező Tenryuji zen buddhista templomba, melyet csobogókkal, kis tavakkal, kanyargós ösvényekkel tarkított 500 éves japánkert vesz körül, majd a Sagano bambuszerdőben óriásira nőtt bambuszok között sétálhatunk.

Hatodik és hetedik nap: Kiotó - Tokió
Reggeli után először az aranylemezekkel bevont Kinkakuji templomot nézzük meg, majd a gyönyörű kerttel körülvett Heian szentélybe látogatunk. Ezután a szintén a világörökség részévé nyilvánított, meredek szirtfalon épült Kiyomizudera (Tiszta víz) templomba megyünk, melynek teraszáról csodálatos kilátás nyílik a városra. Végül a körülbelül 10 000 darab, cinóbervörösre festett szentélykapun (torii) keresztül két út közül választhatunk, hogy eljussunk a Fushimi Inari szentélybe, mely az egyik legnagyobb sintó szentély Japánban.
Másnap az egykori császárvárosban megcsodálhatjuk a világörökség részét képező Nijo kastélyt, majd a Shinkansen szuperexpresszel elutazunk Tokióba, Japán közigazgatási központjába, a kormány és a császár székhelyére.

Fotók: Jason Goh/ Pixabay// Walkerssk/ Pixabay// Pexels/ Pixabay// Jordy Meow/ Pixabay// Nick115/ Pixabay