Ahol két óceán találkozik: Dél-Afrika (2. rész)

Szafari a Kruger Nemzeti Parkban, a Blyde-folyó lélegzetelállító kanyonja, kirándulás a Jóreménység-fokhoz: színpompás nemzeti parkok és rezervátumok, modern nagyvárosok és kultúrák keverednek Afrika déli csücskén.

Hetedik nap: Johannesburg - Port Elizabeth - Knysna
Reggeli után transzfer Johannesburg repterére, majd helyi járattal repülünk az Indiai-óceán partjára, Port Elizabeth-be. Megérkezésünk után buszos városnézésre indulunk, megismerhetjük Dél-Afrika egyik legnagyobb kikötővárosának főbb látnivalóit. Az óceán mentén Knysnába utazunk a híres Garden Route panorámaúton, melyet Édenkertnek hívnak festői szépsége miatt. Útközben megállunk a Tsitsikamma Nemzeti Parknál, mely egyik különlegessége egy 36 méter magas, 800 éves fenséges sárgafa.

Könnyű túrával érjük el a Storms-folyó torkolatát, melyet szép ívű függőhíd köt össze. Beszippanthatjuk a friss óceáni levegőt, és élvezhetjük az őserdő látványát. Délután folytatjuk utazásunkat, és fotószünetet tartunk Plettenberg Bay és Knysna Heads gyönyörű partjainál. Knysna fekvése mindenkit elkápráztat, az itt lévő lagúna Dél-Afrika legnagyobb területű öble, mely közvetlenül határos az óceánnal.

Nyolcadik nap: Knysna - George - Oudtshoorn
A reggelit követően a strucctenyésztés fővárosába látogatunk el. A gyönyörű Outeniqua-hágón keresztül megyünk, és rövid fotószünetre megállunk az egyik legmagasabb kilátópontján. Oudtshoorn a Little Karoo-sivatag történelmi városkája, mely a strucctoll divat elterjedésével virágzott fel a 19. században.

Láthatjuk a struccbárók mesés kastélyait, és felfedezzük az ország egyik legkiválóbb természeti látványosságát, a Cango cseppkőbarlangot. Délután egy struccfarmot tekintünk meg. Megetethetjük a madarakat, készíthetünk velük közös fotót, és a bátrabbak akár a strucclovaglást is kipróbálhatják.

Kilencedik nap: Oudtshoorn - Stellenbosch
Reggeli után a Karoo félsivatagon keresztülhaladva a Stellenbosch borvidékre utazunk. Stellenbosch, a tölgyfák városa, a borászat oktatási és kutatási központja, az ország boriparának üzleti centruma. Dél-Afrika második legrégebbi városa, ahol számos fokföldi, holland stílusú történelmi épületet láthatunk, melyek egykori pompájukban tündökölnek. Meglátogatjuk Oom Samie se Winkel, azaz Sam nagybácsi boltját, ahol szinte minden kapható: tradicionális ételek, cukorkák, kosarak, antik tárgyak, fűszerek, kiváló borok. Az első telepesek életébe bepillanthatunk a Falumúzeumban, majd egy híres helyi borászatban részt veszünk egy borkóstolóval egybekötött pincetúrán.

Tizedik nap: Stellenbosch – Jóreménység-fok - Fokváros
Reggeli után egésznapos kirándulásra indulunk a Jóreménység fokához. Az Atlanti-óceán partszakaszán, csodás panorámaúton utazunk. Időjárás függvényében Hout Bay kikötőjéből áthajózhatunk a Duiker-szigetre (rossz idő esetén nem indulnak a hajók), ahol több ezer fóka él. A Jóreménység Nemzeti Parkba a Chapman’s Peak sziklába vájt, festői szépségű, kanyargós autóútján haladunk tovább.

A 17 300 hektáros természetvédelmi területen szavannák és beláthatatlanul hatalmas hegyvidékek osztoznak, egyedülálló állat- és növényvilággal. Megörökíthetjük látogatásunkat a Jóreménység foka táblánál, majd siklóval felmegyünk a híres világítótorony lábáig, ahonnan megfigyelhetjük, ahogyan az Indiai- és az Atlanti-óceán hullámai találkoznak. Utunkat a Boulders pingvinöböl felé folytatjuk, ahol mintegy 2500 afrikai pingvin él, mely 1982-ben még a kihalás szélén állt. Napunkat Fokvárosban, a világ egyik legnagyszerűbb botanikus kertjében zárjuk.

Tizenegyedik nap: Fokváros
Reggeli után félnapos kirándulásra indulunk, hogy felfedezzük a világ egyik legszebb városának tartott Fokváros nevezetességeit. A 17. századi gyarmati stílusú épületek és virágos parkok között jól megférnek a modern felhőkarcolók. Buszos és gyalogos túránk során megnézzük a Maláj negyed (Bo Kaap) élénk színű házait, bemegyünk a Jóreménység kastélyba, sétálunk az ország legrégebbi kertjében (Company’s Garden), valamint kívülről láthatjuk a Parlamentet is. Délután transzfer a repülőtérre, menetrend függvényében, átszállással utazunk Budapestre.

Tizenkettedik nap: Budapest
Várhatóan a késő délelőtti órákban érkezünk vissza Budapestre.

Fotók: Heinrich Botha/ Pixabay// Alan Dods/ Pixabay// Jeanine Smal/ Pixabay// Jeanine Smal/ Pixabay// Vincent van Oosten/ Pixabay// Bertsz/ Pixabay// Albrecht Fietz/ Pixabay// Herbert Bieser/ Pixabay// Ulrike Mai/ Pixabay// Peter Roe/ Pixabay