Afrikai utazások: Ghána (3. rész)

Ghána az Aranypart országa: 500 éven keresztül innen, az Aranypartról hajózták be Afrika aranyát.

A KéK Travel kiemelt ajánlata az 1000 út utazási iroda katalógusából.

Tizedik nap: az afrikai Galapagos
Ráérős reggeli után utazunk a sziget délkeleti partjához. Menet közben számos ritka, csak itt élő növény- és állatfajt láthatunk. A portugálok megjelenéséig lakatlan szigeteken Földünk leggazdagabb endemikus életközösségeit találjuk: a szárazföldi emlősöket csak denevérek és repülőkutyák képviselték régen, amelyek 26 madárfajjal együtt népesítették be a területet. Az őserdők és dzsungelek 900 féle növényéből 95 csak itt él, a rovarok, csigák, s más egyéb apróbb lények között máig új fajokat keresnek és találnak a biológusok.
A lenyűgöző szépségű, 663 méter magas Pico Cão Grande vulkáni tűt busszal közelítjük meg. Vezetett sétát teszünk egy olajpálma-ültetvényen, majd a nemzeti park őserdejében folytatjuk a túrát. Gyalog jutunk el a Pico Cão Grande lábához, ahol őserdei pikniket tartunk, majd visszautazunk a szállásra. Este pihenési és úszási lehetőség az óceánparton.

Tizenegyedik nap: São Tomé
Reggeli után utazás São Tomé és Príncipe fővárosába, a 72 ezres lakosú Sao Tomébe. Az 1493-ban a portugál telepesek által alapított városban lakik mára az ország népességének 40 százaléka. Középületei a portugál építészet remekei, amelyek elhanyagolt állapotban is a koloniális építészet nagyszerűségét demonstrálják.

A fővárosba érkezés után látogatás a 15. században emelt São Sebastião Erődnél, a mai Nemzeti Múzeumban. A kikötőt védő Ilhéu das Cabras-sziget fényképezése, majd séta Praca da Juventuda (Fiatalok parkja) felfedezői szobrainál. Látogatást teszünk a meseszép volt Kormányzói Palotánál (Paláció Presidencial), majd a 15. századi Sé Catedral de Nossa Senhora da Graça katedrálisban. Ezután rövid szabadidő és vásárlási lehetőség következik, majd délutáni visszautazunk a szállásunkra.

Tizenkettedik nap: Sao Tomé belső hegyvidéke
Reggeli után utazás Monte Café hegyi ültetvényére. Felkeressük a Museu Do Cafét, ahol megismerkedünk a 20. század eleji virágkorról, amikor itt szüretelték a lisszaboni kávéházak legkeresettebb kávéját. Rövid fotószünet a Sao Nicolau vízesésnél, majd ebéd az Almada Negreiros trópusi lombok alatti éttermében. Ezt követően a Jardim Botãnico do Bom Successo botanikus kertbe utazunk, ahol sétát teszünk a dzsungelbe veszett trópusi botanikus kertben.
Következő állomásunk az Obo Nemzeti Park 1000 méter felett elterülő őserdője, ahol túrát teszünk a különleges Lagoa Amélia krátertóhoz. Az 1400 méter magasságban lévő tó felszínét beborítja a buja növényzet, így a helyi vezetők kalauzolásával sétálni lehet a mozgó és úszó zöld szőnyegeken.

Tizenharmadik nap: az északnyugati partvidék csodái
Reggeli után rövid séta Neves városában, majd utazás a meredek és sziklás nyugati partvidéken. Időjárástól függően sétát tehetünk a parton vagy a Lagoa Azul félszigeten.
Délután indulunk a nemzetközi repülőtérre, ahonnan Lisszabonba repülünk. Az éjszakát a repülőgépen töltjük, Budapestre átszállással érkezünk a 14. napon, a délutáni órákban.

Fotók: David Olive/ Pixabay// lapping/ Pixabay// Oladapo Olusola/ Pixabay// lapping/ Pixabay// lapping/ Pixabay