Afrikai kalandok: Marokkó mesés kincsei (2. rész)

Induljunk el a keleti karavánutak nyomában!

Ötödik nap: Fez – Marrakesh
Reggeli után Marrakeshbe indulunk. Utunk során a bájos Ifrane és Immouzzer du Kandar síparadicsom mellett haladunk el. Útközben elhagyjuk Beni Mellalt, Khenifrat és Azrout, melyek fontos kézműves központok. Az utazás során az Atlasz-hegység vonulataiban gyönyörködhetünk. Vacsora és szállás Marrakeshben.

Hatodik nap: Marrakesh
Reggelit követően Marrakesh városával kezdünk ismerkedni, melyet az Almoravidák (berber eredetű uralkodócsalád) dinasztiája alapította a 11. század végén. Egy fotószünet erejéig megállunk a híres Koutubia Minaretnél, mely 77 méteres tornyával tekint a városra. A város Medinája az egyik legnagyobb és legnépesebb Észak-Afrikában: utcák, sikátorok és terek labirintusa, melyben lakó- és kereskedelmi területek keverednek. Megnézzük a Pazar, 18. században épült Bahia-palotát, majd a Mellah negyedben teszünk sétát, és felkeressük a Zsinagógát.

Felfedezzük a Medina különböző szukjait, ahol mindenféle portéka gazdára talál: szárított gyümölcsök, fűszerek, kosarak, ruhák, gyapjúból, bőrből készült termékek, szőnyegek, ékszerek és még sok minden más. Megtekintjük a híres Jemaa El Fna teret. Itt egész évben, minden délután mesemondók, költők, kígyóbűvölők, akrobaták és zenészek lenyűgöző műsorokat adnak elő a szabadtéri színházban. Este különleges vacsorában lesz részünk: a Dar Essalam étteremben, amely elrepít minket az Ezeregyéjszaka meséinek világába. Az étterem a 17. században épült tradicionális marokkói stílusban, és az évszázadok során is megtartotta hagyományos kialakítását. Vacsora után transzfer a szállásra.

Hetedik nap: Marrakes – Agadir
Reggeli után folytatjuk Marrakes felfedezését, ellátogatunk a Majorelle kertbe és a Berber múzeumba. A helyet a híres divattervező, Yves-Saint-Laurent karolta fel, így ma már a világ minden részén ismerik. Délután transzfer Agadirba, vacsora és szállás Agadirban.

Nyolcadik nap: Agadir – Budapest
A menetrend függvényében, várhatóan a kora reggeli órákban transzfer a repülőtérre és átszállással Bécsbe repülünk, majd onnan autóbusszal Budapestre utazunk, ahová várhatóan a délutáni órákban érkezünk.

Fotók: DEZALB/ Pixabay// Neverlan/ Pixabay// MM/ Pixabay// Mehmet A./ Pixabay// Christophe Schindler/ Pixabay// Ibrahim Ali/ Pixabay