Afrikai kalandok: Egyiptom, a Nílus menti birodalom (1. rész)

Meglátogatjuk Egyiptom leglátványosabb nevezetességeit, miközben három napot töltünk a Níluson egy ötcsillagos szállodahajón.

Első nap: Budapest – Kairó
Menetrend függvényében elutazunk Kairóba. Megérkezés után transzfer a szállodába, majd vacsora.

Második nap: Kairó – Memphis – Szakkara
A mai napon a gízai piramisokhoz látogatunk el: Kheopsz, Khephrén és Mükerinosz fáraók piramisai az Óbirodalom idején, kb. 5000 évvel ezelőtt épültek. A Kheopsz-piramis, amely a legnagyobb és legrégibb, az ókori világ hét csodájának egyetlen megmaradt műalkotása. Természetesen látni fogjuk a piramisok őrzőjét, a Szfinxet is. Ellátogatunk még a Memphis-Szakkara régióba is: itt található az ókori főváros, Memphis legősibb temetője. A régió leghíresebb síremléke Dzsószer fáraó lépcsős piramisa. Útközben vásárlási lehetőség lesz egy parfümboltban, Kairóba visszaérve a szálláson vacsora.

Harmadik nap: Kairó
Első programunk a híres Egyiptomi Múzeum lesz, melynek falai a világ leggazdagabb egyiptológiai gyűjteményét rejtik. Ezt követően az óvárost keressük fel, ahol ellátogatunk a Salah El Din citadellára és a Mohamed Ali mecsetbe. Este megtekinthetünk egy zenés hastánc műsort vacsorával együtt egy nílusi hajón.

Negyedik nap: Kairó – Asszuán
A kora reggeli órákban belföldi repülőjárattal utazunk el Asszuánba, majd érkezést követően a nagy gátat tekintjük meg, melynek megépítése Nasszer elnök nevéhez köthető. Elfoglaljuk szobáinkat a hajón, majd fölfelé indulunk a Níluson. Ezt követően ellátogatunk a Philai ókori templomegyütteshez, amely a Nílus egyik apró szigetén található. Szállás és vacsora a hajón.

Fotók: DEZALB/ Pixabay// shady shaker/ Pixabay// Marcin Chuć/ Pixabay// Makalu/ Pixabay// ramonvermij/ Pixabay