„A mi nászutunk” (II. rész)

Ami a programokat illeti,…

…az idegenvezetőnk megbízhatónak bizonyult. Az első napot pihenéssel töltöttük, majd másnap reggel pontban a megbeszélt időpontban várt minket a busz a szálloda előtt, magyarul kifogástalanul beszélő idegenvezetővel. Ezt a napot Kairóban kezdtük, meglátogattuk a nemzeti múzeumot, ahol múmiák, szarkofágok, ékszerek és ruhák is ki vannak állítva. Számomra még izgalmasabb volt a piramisok és a Szfinx, ez volt a nap legjobb élménye. Az idegenvezetőnk megmutatta a lépcsőket, és tudatta velünk, hogy nyugodtan felmászhatunk a piramisra. Ezért mi fel is másztunk rá, bár nem túl magasra. Nagyon élveztem a parfümgyárban tett látogatást. Az itt bemutatott parfümök valóban megidézték a legnagyobb világcégek által készített híres illatokat.

Szuper szafari, beduin falu,…

…tevegelés, sivatagi quadozás – ezek vártak ránk másnap. Az állomások közötti út önmagában is hatalmas élmény volt, mert dzsippel vittek minket a homokdűnéken, én pedig úgy éreztem magam, mintha a Párizs-Dakar rallye egyik versenyzője mellett ülnék. A harmadik napon elutaztunk a Királyok Völgyébe, de még jobban élveztem a hajókázást a Níluson. Egy luxushajó fedélzetén utaztunk, persze a fedélzeten is volt egy medence, és nagyon finom ebédet kaptunk.
A nászút hivatalos programjai közül a legjobban a könnyűbúvárkodás tetszett. Már maga a hajóút is nagyon szórakoztató volt, delfinek úsztak mellettünk, klassz zene szólt, tisztára úgy éreztem magam, mint egy filmben, pedig a java csak ezután következett. Miután megkaptuk a szükséges felszerelést (búvárpipa, békauszony), a felszín alá merültünk, és egy egészen elképesztő világ tárult fel a szemeim előtt. Rengeteg színes hal, csodálatosan tarka korallzátony, igézően fehér homok – láttam már ilyet természetfilmben, de azt elég nehéz elhinni, hogy mindez a valóságban is létezik. Persze vigyázni kellett a környezetre, nem szabadott megbolygatni a tenger élővilágát, de szerencsére jött velünk az útra egy profi fotós-videós, aki csodálatos videót készített rólunk. A delfinezésre már nem mentünk el, annyira intenzív élmény volt a búvárkodás, bár most, hogy belegondolok, talán oda is jó lett volna eljutni.

Ennyi élmény után…

…ideje volt pihenni egy kicsit, így a keddi napot a szállodában, vagyis inkább a Vörös-tengerben töltöttük, illetve elmentünk spontán városnézésre. Emléktárgyakat és ajándékokat vásároltunk, körülnéztünk, egyszerűen csak jól éreztük magunkat. Nagyon jó volt alámerülni a bazár forgatagában, nézelődni és alkudozni, különösen alkudozni, mert azt errefelé nagyon szeretik, sőt, mit több: egyenesen elvárják az árusok. Érdemes is, hiszen a kiszemelt portékát akár fél-, esetleg harmad áron is be lehet szerezni, maga az alkudozás pedig szívélyes és tréfás hangulatban zajlik, ami önmagában is élmény. Még az is megesett, hogy vásárlást követően az árus visszahívott minket, hogy látogassuk meg este a boltban, és meghívott minket egy üdítőre.
Az egyiptomi ételekkel nagyon könnyen meg tudtunk barátkozni, az egyiptomi közlekedés azonban véleményem szerint elég sajátos módon zajlik. Egyszerre megy a busz, a motorkerékpár, a gyalogos, a teve, mindenki szabadon vonul az úton. Ez néha félelmetesnek tűnő közlekedési szituációkat eredményez. Folyamatosan dudálnak, de csak nagyon ritkán indulatból; a szüntelen dudálás itt gyakran annyit jelent, hogy így üdvözlik az ismerősöket és a rokonokat, illetve kommunikálnak a többi sofőrrel. Végül rájöttünk, hogy igazából semmin sem kell meglepődni, a balesetek is ritkák, csak az európai közlekedési szokásokkal összevetve furcsa kissé ez a kavalkád.
Még egy fontos apróság: tapasztalataink szerint a borravaló kérdése, akár az alkudozás, elsősorban illemtani kérdés. Nem kérik és nem várják el, de hálásak érte és megköszönik, ha kapnak az adott szolgáltatásért egy-két dollárt vagy eurót.

Minden elfogultság…

…nélkül mondhatom, hogy nagyon boldogok vagyunk, és még boldogabbá tesz minket az, hogy ilyen fantasztikus nászutunk volt. Mindenkinek hasonlóan nagyszerű nászutat kívánunk, és bátran ajánljuk Egyiptomot, de szeretném azt javasolni, hogy a hétnapos út helyett válassza a tíznapos utat. Egy hétbe korántsem fér bele minden, és bár valószínű, hogy tíz napba se elegendő, de az bizonyos, hogy a fennmaradó három napban még több élményt szerezhet és további rendkívüli helyeket látogathat meg a turista. Mert Egyiptom telis-tele van felejthetetlen élményekkel és szuper látnivalókkal.